Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Malin - 11 februari 2013 09:29

Skrattar när jag ser stavningar i vissa av mina senaste inlägg, att bara ha en arm att använda är svårare än man tror och nu får jag verkligen en helt annan respekt för de som verkligen går genom livet med bara en arm. Bara en sådan sak som att diska för hand, vilken tid det tar men allt är möjligt. Fixa håret, vad är det... Glad att jag har mössan att dra ner.


Har varit ut med Wilma på morgonprommis och nu, mer än någonsin, när det är -10 och snålblåst längtar jag verkligen till sommaren eller utomlands. Har ju alltid startat sommarsäsongen med att åka till Turkiet i maj med min väninna men i år då jag är arbetslös får jag nog skippa det.

Så otroligt härligt att stiga upp, gå ner och äta frukost medan man ser ut över strandpromenaden för att sedan ta dagen som den kommer. Funderar ibland om man skulle åka ner och jobba i något varmare land för ett tag i alla fall.

Nåja, gräset är inte alltid grönare på andra sidan och jag trivs ju rätt bra här i Kalix och vill nu bara ha ett jobb. Vad ska det då vara för jobb... Hmmm... Jag älskar att jobba med människor, att ge service och sälja. Jag vet att jag är en sjujäkel på att sälja men har nu åldern och vikten mot mig. Dessutom existerar inte samma service på butikerna numera som när jag jobbade på sko/sport affär.


Service ja... Jag fullkomligt hatar att komma in i en butik där det står en tuggummituggande sak bakom kassan, som varken hälsar eller möter din blick. Var har den sociala kompetensen tagit vägen och varför anställer man dem?

Ja just, jag glömde ju varför... Inte på grund av kompetensen utan för att de är stöpta i den formen man ska vara... Undernärd, långt blont hår och förhoppningsvis även en massa reservdelar i form av silikon och botox. Ett så otroligt snevridet ideal som alla barn i ung ålder försöker efterlikna. Det är ju helt j-a sjukt.


Nej, nu har jag fått ventilera mig om det ena, än det andra så nu ska denna enarmade dam ta tag i dagens disk.


Avslutar med en bild som gör att jag än mer längtar till sommaren, over and out.


Ingången till kolonilotten som är döpt till Smultronstället  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards