Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Malin - 19 februari 2013 17:03

Tänk att först nu så är dammsugningen klar och nu är lgh:en i sådant skick att jag i morgon bara kan ta det lugnt. Har även fått klart grytan i ugnen, blir mums tror jag då det luktar riktigt gott mmmm....


Ska snart ut en sväng med Wilma, efter det en dusch innan mitt främmande kommer över. Alltid kul med besök och hellst när det är manligt    I helgen kommer mest troligt en manlig kompis från Malmberget, han tyckte att han behövs här för att hjälpa mig med matlagning och rastning av Wilma, tackar inte nej jag   

Micke som han heter är så lätt att umgås med, avslappnad och vi har så otroligt mycket att surra om så det ska bli riktigt kul om han kommer på besök över helgen. Har som sagt mycket manliga vänner och av någon konstig anledning heter en stor del av dem Mikael... Han som kommer i kväll heter också det och i mars kommer en 3:e Mikael på besök 2 helger då han ska jobba i Luleå ett tag. Min väninna tycker att de är svåra att sära på alla mina Mikael ha ha ha...


Nej, nu ska damen rasta Wilma och även sig själv så ha en trevlig kväll, tjillevippen   


Grytan innan den hade "gottat till sig " 



Av Malin - 19 februari 2013 13:02

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne... Vilket otroligt härligt vårväder vi har ute, strålande sol och bara någon minusgrad. Var ner till på strandpromenaden med Wilma så hon fick springa av sig, en massa folk ute, både på isen och på promenaden. Roligt hur alla liksom lever upp när solen skiner    Inte är man bara ute men man får mer energi att fixa hemma också, städa ut det gamla och släppa in det nya ljusa.


Har även hunnit hälsa på mina föräldrar, pappa rensar i förrådet och då menar jag verkligen rensar och kastar hej vilt till min mors fasa eftersom han kastat sådant hon ville ha kvar. Måste nog se till att gå ner med honom någon dag för skulle han få som han ville skulle väl hela förrådet blåsas ut.


Annars har jag inte gjort mycket, ska nu ta tag i lite dammsugning tänkte jag, lär ju ta ett tag men det går. Vad gäller armen blev jag inte mycket klokare efter samtalet med vårdcentralen så jag måste vänta till sjukgymnasten är frisk och prata med honom. De har ju bara röntgat axeln men när jag för bakåt armen smärtar det i skulderbladet enormt så jag undrar om de inte skulle behöva checka lite närmare om det finns fler skador.

Litar inte mycket på sjukvården, de har skickat hem mig med revbensfrakturer och lite salva då det enligt sköterskan var en sträckning... Även bett mig massera en hand som senare visade sig ha varit bruten vid tillfället men som de först märkte senare vid en magnetröntgen. Nej, man får inte bara blint tro på dem utan ligga på själv.


Tjillevippen, nu ska det dammsugas   

Wilma på span under promenaden idag  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards