Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Malin - 16 mars 2013 10:52

PMS en gång i månaden... Då blir man en jäkla bitterfitta ska man veta, inte alltid men har jag inga tabletter hemma mot smärtan så... Sötsugen något enormt blir jag så i kväll när min väninna kommer över blir det chokladmoussé, grädde och maränger. Smärtan ska visst lätta efter första barnet har någon sagt men om man inte kan få barn?

När jag var i tonåren hade jag riktiga besvär, kräktes och frossbrytningar. När vi var på semester till fjälls så svimmade jag av och fick hjärnskakning, not fun at all.


Tycker att allt liksom går i slow motion just nu, kan ju bero på axeln/armen... Gör lite, tar en paus, gör lite mer, tar en paus och gör ännu lite till men blir aldrig 100% klar. Har i alla fall i morse vart på långprommis och fått undan disken så att köket ser ut bra och ska vällan snart ta en dans med dammsugaren och dammtorka lite så att det blir representativt till man får besök i kväll.


Tycker inte det har hänt så mycket i veckan, går liksom på sparlåga just nu och vad jag då sparar mig för har jag inte en aning om men det lär väl visa sig. Känner mig rastlös och det är väl resetarmen som visar sig, är ju så van att ha en resa att se fram emot den här tiden men icke. Jag vill ligga på en strand eller vid en pol och lapa sol, jodå bitterfittor gillar också det men inte med en massa barnfamiljer bredvid   


Guuuuuudars vad livet är tråkigt... Skulle vilja dra söderöver i sommar, träffa kompisar och alla nya bekanta från FB. En kille anordnar en kryssning men det är med min gamla arbetsgivare så då skippar jag den men skulle vara kanonkul att åka ner och ha kul i alla fall för man kan ju ha det på många andra vis   

Under mitt äktenskap levde ju jag liksom i dvala och har ju äntligen hittat tillbaka till mig själv så nu vill jag ha kul och ta vara på livet, det är för kort för att slösas bort helt enkelt. Och till er som sitter med villa, man/hustru, barn, vovve och volvo... Livet är så mycket mer och kom ihåg att bara för att man har allt detta så är man inte bättre än oss singlar som inga barn har. Har ju dessvärre märkt att många som har allt det tittar ner på oss som är modell äldre, singlar och utan barn men vem vet... Kanske är avundsjukan på vår frihet som skiner igenom   


Nå, nu ska jag i alla fall göra något som man inte kommer undan med eller utan allt "det"... Dammsuga yohoooo....


Tjillevippen


 

Bitterfittans ego-gaddning... "Me Myself & I"




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards