Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

På G igen... Uuuunderbart :)

Av Malin - 25 mars 2013 06:47

Måndag morgon, kommer bli ännu en vacker och varm dag, solen skiner från en klarblå himmel och det är endast -4. Har varit ut på morgonprommisen med Wilma och tänkte dela med mig lite av mina tankar till er kära läsare    Underbart roligt att någon i alla fall vill läsa vad som surrar i min skalle och händer runt mig, toppenkul.


Har i natt haft en oooolidligt lång natt, vaknat flertalet gånger av armen som värkt som bara den och sedan en huvudvärk som hette duga. Alltså, vakna av huvudvärk är inte kul och inte släpper den heller så lätt trots att jag tog 2 treo. Så från ca kl 3 har jag inte sovit mycket så det får bli ett "ligg" här mitt på dagen i stället. Nåja, denna värk är mitt eget fel faktiskt. Var ner i förrådet igår och grävde i kartonger, lyfte osv och jag som senast förra veckan fick strikta order om att inte belasta armen överhuvudtaget. Min sjukgymnast skulle inte varit glad om han såg det   


Hundar som sitter på bord (ej matbord)... Ja ja, jag veeeet att det är små, pluttig hundar som får göra det men det är dock en hund som inte bär skor, trampar runt i skit när man är ut så enligt mig är det väldigt ohygieniskt om man nu inte tvättar av tassarna ordentligt efter varje promenad vilket jag starkt betvivlar att någon lägger ner tid på. Enligt mig så ska man absolut inte ha hundar på bord/skrivbord osv oavsett storlek men nu börjar jag ju förstå varför alla bortskämda småhundar blir som de blir.

När jag är ute och går och möter dessa gläfsande, nafsande saker säger större delen av ägarna aldrig till sin hund utan den får hållas för den är ju så liten... Hmmm... Det är dock en hund och dess nafsande är lika allvarligt som en större hunds så vilken är farligast... Min staffe som backar vid en attack eller det lilla monstret som attackerar gång efter gång? Svaret är rätt enkelt anser jag. Nu gäller detta givetvis inte alla hundar och dess ägare utan det finns de som låter hunden vara hund och sätter gränser, inte ens barn får ju hoppa runt på bord så varför ska hundar få göra det. Ville bara få detta klargjort så att ingen tror att jag hoppar på alla ägare av små raser   


I förra veckan var jag hastigt förbi min tatuerare, han fick bild på vad jag önskar och skulle rita upp och bara någon dag efter hör han av sig om en lucka han fått i slutet av maj, snacka om att jag blev glad. Har ju tänkt fortsätta bygga på min rygg tills den är fylld. Jag har lite ideér men sedan ska han få fria händer, han vet ju vem jag är, vad jag står för och vad jag gillar så jag tror att det blir bäst så :)


I helget satte jag ut mina halvädelstenar till försäljning, en kvinna hörde snabbt av sig och ville ha alla. När hon på kvällen kom förbi hände något så otroligt härligt, så starkt som jag kände energierna har jag inte gjort sedan jag flyttade hem för snart 6 år sedan. Det visade sig att vi hade det mediala gemensamt och att hon dessutom jobbar lite som medium och även ger healing. Vi satt och pratade, kändes så roligt att det faktiskt här på min ort finns sådana här underbara människor. Jag har trott att medialitet inte är så stort här men de är tydligen fler än jag trott. Hon ska snart börja hålla meditationer och det ska jag hoppa på för att jobba upp mig lite innan jag börjar lägga tarot och själv gå vidare efter mitt uppehåll. Ser så otroligt fram emot att få meditera i grupp igen, energierna som flödar är helt enkelt otroliga när man är fler. Innan hon kom var jag trött pga smärtan men efter besöket hade jag så mycket ny energi och kände mig så otroligt pigg. Nu är jag äntligen på G, helt j-a fucking underbart   


Nej, nu ska jag lyfta på rumpan och fixa frukost.


Tjillevippen


Olika halvädelstenar till smycken  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards