Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Malin - 4 april 2013 07:54

Så var det torsdag och dag nummer 1 i mitt nya liv, ska bli kul att se hur jag lyckas. Nu undrar en del vad då som sker men det handlar om viktnedgång, bitterfittan ska ner i vikt hade hon tänkt. Har tidigare gått ner 10 kg med LCHF men då jag blev överkänslig för mjölk efter att penicillin slog ut magen så var jag tvungen att avbryta.

Fick av en vän recept på en kycklinggryta som man går ner upp till 7 kg i veckan av, den har jag nu tillagat igår och den var supergod. Man får dock bara ta den 7 dagar i sträck och ha ett uppehåll på 2 dagar så då tänkte jag äta enligt GI. Frukosten är utbytt till en proteindrink som jag gör på 2 dl naturell lättyoghurt, 1 mått proteinpulver, 1 tsk linfröolja, ½ matsked psylliumskal och en näve jordgubbar. Slinker ner då den är riktigt god och faktiskt mättande.

Så vi får väl se hur det går för denna bitterfitta med viktnedgången, bra får vi hoppas för annars kanske jag blir en riktig "pain in the ass"   


Har just suttit och beställt lite böcker, kände att jag måste unna mig något att läsa när jag tar ett ligg om eftermiddagarna. Det blev Det Osynliga Riket av Lena Ranehag, Ljusfolket av Benny Rosenqvist, Vinden Är Min Mor: En Indiansk Schamans Liv Och Lära av Bear Heart och slutligen Så Tänkte De: En Essäsamling Om Det Forntida Egypten av Gertie Englund. Ska bli så roligt med något nytt att läsa och jag slukar hellre faktaböcker än noveller och det forntida Egypten intresserar mig och jag hoppas snart kunna åka dit igen. Medial utveckling är också ett stort intresse och jag hoppas snart kunna komma igång med att spå igen. Så slutet av nästa vecka kommer jag att vara uppslukad av de nya böckerna.

Kan även ta och slå ett slag för min kusins pappas bok som nyligen lanserades här i Sverige, den heter Järnmannen: En Geologs Dagbok och författaren heter Tibor Parák. Den börjar i det Sovjetockuperade Ungern där Tibor kommer från och flyttat tillbaka till på äldre dagar, kan varmt rekomenderas.


I går så var jag åter till sjukgymnasten och han bokade nu in en tid till läkaren kommande måndag då jag har så mycket värk i överarmen och även armbågen. De röntgade och tog ju bara ultraljud på axeln så han vill gärna att man kollar igenom igen då jag bara fått värre smärtor och aldrig sover en hel natt. Han frågade om jag inte hört av mig om sömnpiller så att jag får sova men nej tack, svarade jag... Jag har inte tänkt börja med sömntabletter, jag tror att hur ont man än har så småningom är kroppen så trött att man dåsar in ett tag i alla fall. Gillar inte att ta för mycket piller och har även slutat att ta de smärtstillande de sa jag skulle då dessa inte hjälper länge så varför då ta dem. Ja ja, får se hur det går med armhelvetet...

Någon ersättning får jag inte heller från Försäkringskassan som anser att jag hela tiden kunnat vara till arbetsmarknadens förfogande för jag har ju faktiskt en högerarm. Hur f-n tänker idioterna på det stället???? Jag tvivlar starkt på att våran kära regerings arbetande skulle bli utan ersättning om de hade samma skada. Fy f-n för Sverige och det Sverige det blivit där de som har det bra får det bättre och de som har det dåligt får det sämre. Jo för f-n, tryck till de jävlarna som redan har det dåligt. De som sitter i regeringen ska inte för en sekund komma och säga att de tänker på Sveriges bästa, de sitter på sina poster för att säkra sin egen framtid ekonomiskt. Usch.


Snabba kast i min text ha ha ha.... Blir ännu en vacker dag i paradiset Kalix, kanske att jag hinner sitta och lapa lite sol mellan tvättmaskinerna i alla fall. Måste väl också ta en liten dans med dammsugaren, dras ju in så enormt med sand denna årstid.

Så nu ska jag ta och lägga in en lite högre växel och få gjort lite nytta, ha det bäst kära bloggläsare   


Tjillevippen


Malins Morgondrink  




 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards