Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Dagens tankar... Åsikter, vänskap & förhållanden.

Av Malin - 9 april 2013 10:26

Positiv är jag men jag är även realist, mest för att jag inte ska springa händelser i förväg och sedan bli totalt nedplattad om det inte gick som jag trodde. Detta gäller i de flesta ämnen oavsett om det är i mitt privata liv eller i arbetslivet.

Jag har åsikter och har rätt till dem precis som alla andra men bara för att jag har en åsikt som inte är den samma som din så betyder det inte att jag är arg eller avundsjuk. Vi har alla olika värderingar i livet och vilken tur det är för jisses vad tråkig världen annars skulle vara. Ibland kan jag tycka att jag har för höga förväntningar på mig själv men om jag inte hade dessa, var skulle jag då stå och trampa. Vad det gäller familj så är loppet kört då jag inte kan få barn men jag hoppas träffa en man som kanske redan har barn eller helt enkelt inte vill ha några. Någon som respekterar mig och är mig lojal i ur och skur liksom jag är mot honom.


Finns drömprinsen? Tror inte jag i alla fall, alla har en liten ryggsäck och lite skavanker efter livets ojämna väg och är någon för perfekt så antar jag att de helt enkelt döljer sina fel och brister bakom sin ytliga fasad.

Det finns någon för alla, det tror jag, men vägen dit kan vara lång och med en massa gupp och hinder på vägen. Det är dessa som slutligen lär oss vad vi söker hos en partner och vad vi vill få ut av ett förhållande.


Jag har nu varit singel sedan -07 då jag skilde mig, visst har jag dejtat några gånger men det har aldrig lett till något fortsatt utan oftast med vänskap. Goda vänner är inte heller fel, de berikar vårt liv på många sätt och som kvinna måste jag säga att det är lättare att vara nära vän med en man än en kvinna. Kvinnor springer oftast med skvaller och vänder kappan efter vinden så att säga. Jag har en god väninna och flertalet ytliga som inte vet så mycket om mig och så vill jag ha det, för att skydda mig själv från allt skitsnack. Mari däremot tar del av det mesta i mitt liv och vi kan prata om det mesta vilket är skönt.


Vad jag tror förstör i många förhållanden idag så är det internet... Internet är en bra kommunikation om man använder den på rätt sätt men inte för att vara otrogen och flirta runt fast man är upptagen. Internet gör helt enkelt allt så mycket mer tillgängligt. Jag kom ju på min f.d make många gånger med att flirta och de patetiska förklaringarna han kom med köpte jag inte för en hotellgäst kallar inte en hotellchef för darling tex. Finns många fler exempel från vårt förhållande men de går jag inte in på mer, vill bara glömma skiten.

Som singel råkar man ju ofta på män som stöter och vill ha en "kk" som det så vackert heter, har man nu det så dåligt i ett förhållande att man måste söka andra sexpartners bakom sin partners rygg kanske man ska ta tag i det hela och "städa upp" hemma i stället. Antingen pratar man med partnern om det hela, vem vet kanske att de överraskar med egna fantasier, eller så bryter man upp innan man skadar både partner och barn.

Nåja, deras problem och inte mitt men återigen, min åsikt   


Så till mitt vardagliga liv... Lika tråkigt som vanligt eller ska jag i stället säga att det går i samma banor och att det inte blir många utsvävningar. Var igår till läkaren igen, han vill nu göra en till röntgen på min axel och arm + att han skrev ut något starkare smärtstillande så att jag kan få sova om nätterna.

Solen skiner var dag och det är helt underbart väder ute, skönt med promenader och visst är det så att man blir så mycket piggare nu när solen skiner    Helt underbart ju.

Har kommit fram till hur jag vill ha i mott sovrum nu, äntligen efter 1 år... Svart, lila & guld... Har inhandlat ett svart överkast i fuskläder och med en hel del kuddar i guld & lila blir det snyggt. Ska även hitta mig någon svart matta och kika in lite tavlor till ena väggen. Skulle vara härligt att även ha en schäslong där man kunde mysa med en bok i stället för ryggläge i sängen. Nåja, får se var det slutar.

Viktnedgången verkar gå bra, har dock inte inhandlat någon våg så jag vet inte till 100% men jackan sitter lösare och det är ju en liten morot till att fortsätta. Sockersuget har jag helt borta nu, var värst de 2 första dagarna men nu går det toppen.


Nej, nu ska denna bitterfitta ta tag i lite göromål för denna dagen


Tjillevippen


Bitterfittan längtar till sommaren  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards