Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Känns som att detta kan bli en bra sommar.....

Av Malin - 13 juni 2013 08:22

God morgon världen, solen skiner från en blå himmel men det skulle gärna få bli lite varmare ute så att jag nu när jag har 2 lediga dgr kvar skulle få sitta ute i solen. I går var jag och jobbade lite extra då en kollega var hemma med sjukt barn, gick som en dans och dagen bara sprang iväg.


Har i morse vart ut med Wilma på prommis redan kl 6, skönt att göra bort det direkt när man vaknar så att man sedan kan ha en lugn morgon med frukost och allt som hör till.


I går kväll surrade jag med en kille som jag har haft kontakt med länge förutom ett litet avbrott då vi inte alls hördes av... Visade sig att vi båda var av typen "jag ska inte störa om du inte är intresserad"... Hmmmm... Vilken tur att han svalde stoltheten och tog kontakt med mig igen för tänk vad vi skulle kunnat gå miste om. Vi är båda väldigt nyfikna på varandra och nu ska han boka biljett upp till mig under sin semester så att vi kan få chans att umgås vilket jag ser fram emot enormt. Kom i håg, våga prata och säga hur ni känner för man kan verkligen gå miste om en kanonmänniska om man är för stolt.

Idag känns det verkligen toppen och som att detta kommer att bli en supersommar på alla plan.


Idag ska jag en snabbis på stan, inhandla lite blommor till mina föräldrars blomlåda på balkongen och plantera åt dem. Möjligtvis lite lunch hos dem också, ringde till min mor och hon mådde åter sämre så jag tror att jag helt enkelt få ta tag i matlagningen så att hon slipper det. Så som våra föräldrar tagit hand om oss som unga ska även vi hjälpa dem när de blir äldre. Det är en av anledningarna till att jag flyttade hem efter skiljsmässan, för att kunna vara nära dem om något händer och ha möjlighet att hjälpa dem.

I måndags hjälpte jag min far att plantera på kolonilotten, ett rent nöje att få skit under naglarna ibland och det blir ju så fint när det blommar i rabatterna och krukorna. Wilma var också med och njöt, kastade ogräs och bet på träbitar. Härligt att ha en sådan glad och social hund som jag har, ångrar inte för en sekund att jag åkte söderöver och hämtade hem henne.


Nä, nu ska denna damen ta "tummen ur röven" och få något gjort här hemma. Kom i håg att lev som att morgondagen inte kommer och att inte ta något förgivet.


Tjillevippen


Wilma myser på kolonolitten  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards