Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

At The Hop

Av Malin - 23 oktober 2013 08:15

Morning alla morgonpigga läsare, hoppas att ni alla mår bra, onsdag & snart är fredagen här igen. Konstigt hur veckorna springer iväg & även om man är utan jobb så är det något speciellt med just fredagar.

Onsdag är ju lilla lördag, när man var yngre så var det ju alltid utgång onsdagar även om man skulle jobba dagen efter. Man hade så otroligt mycket mer energi på den tiden men då hade man inte heller lika mycket runt sig som man har numera.


Just nu är jag totalt utpumpad var kväll, inte kroppsligt men tankarna som surrar i huvudet gör en bra trött. I måndags kom min moster från Stockholm för att laga en hel del soppor att frysa in, det är skönt att ha henne här. Samtidigt som hon hjälper & är ett vitaminpiller åt alla så lättar det lite för mig och jag kan ta hand om min egen lgh som kommit lite i andra hand. Hon ringde just & när jag skrivit klart ska vi ta oss en promenad i det snöblandade som faller från himlen. Om det är änglar som gråter när regnet faller vad är det då som faller när det är snöblandat eller snö?


Igår fick jag levererat 15 kg lammkött av min morbror, mums, älskar att laga grytor på lamm så i veckan ska jag fixa till en turkisk gryta som även kan mixas så mamma kan äta den. Får kanonpris på lamm av min morbror, 33:-/kg så inte mycket att säga om det + att jag fick 2 stora påsar med lever & tungorna åt Wilma    Kommer hon att älska min lilla tjej. Rätt roligt att laga mat & prova nya rätter MEN... Nog vore det roligare om man var två.


Saknar verkligen den där mannen att dela de små sakerna i livet med, bara en sådan sak som att laga mat blir ju så mycket roligare & man lagar mer rejäl mat än man gör som singel. Och att sedan få krypa in under en filt, se en film... Mysigast av allt är väl ändå när man får glida ner under täcket & somna liggandes i sked & känna hans djupa, lugna andetag i nacken... Och att ha någon som kan fråga hur man mår & verkligen menar det, han är intresserad av hur man mår & lyssnar när man berättar. Någon som ser med kärlek i blicken på en, det är inte alla unnat så ni som hittat er man/kvinna, ta vara på det & ta aldrig den personen för given.


Idag efter promenaden ska jag baka en äppelkaka med marängtäcke, får se hur det blir med det... Min planering verkar inte riktigt hålla just nu men blir ju gjort någon gång i alla fall.

Nå, bara att slå på min cd med gammal svänging musik så kommer jag igång. Hittade i somras Raggarradion vilken är en härlig kanal att lyssna på med medryckande musik. Låg jag och solade vippade tårna hela tiden & jag trummade takten med fingertopparna, sova var fullkomligt omöjligt.

Så när hellst jag ska göra något hemma sätter jag på "raggarmusik", smådansar jag & sjunger under tiden jag städar eller lagar mat. Den musiken gör defenitivt att man inte kan sitta stilla.


Nä, nu ska jag klä på mig inför prommisen, tackar vädergudarna som slänger ner lite snöblandat så jag slipper kamma mig utan bara drar på mössan.


Ha en kanondag alla där ute & kom ihåg att aldrig ta något eller någon för given för en dag kan det vara för sent.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards