Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Pärlor finns och min vän är en sådan

Av Malin - 29 oktober 2013 22:10

Mitt i allt det tunga så får jag ett meddelande av en kompis som frågar om jag kan få hundvakt en fredag till lördag. Absolut sa jag och det visade sig att han bjuder mig på Jerry Williams show & hotell, pärlor finns och han är en av dem. Detta kommer verkligen att göra mig gott, han är en riktigt fin vän och så lätt att umgås med, längtar att få spendera en riktigt trevlig kväll i hans sällskap. Goda vänner ska man vara rädd om.


Med min mamma är det som vanligt men hon är bra mycket piggare nu när de fått ordning på sockret så det inte ligger för lågt. Idag har hon och två av mina mostrar till och med varit ner på gallerian där hon aldrig varit in, så roligt att hon äntligen inte skäms över att sitta i rullstol utan ser det som en möjlighet att komma ut. Hoppas av hela mitt hjärta att hon fortsätter ta vara på var dag som hon har lite mer kraft.


I morgon åker min moster hem till Stockholm igen, hon har verkligen bunkrat upp med soppor av alla de slag så att mamma har mat ett bra tag, hon har även lagat till åt min pappa så att han bara ska kunna ta ut och värma. Hennes besök har varit guld värt och hon är ett riktigt vitaminpiller lilla moster. Tänk vad en människa kan glädja många.


I går fick vi alla healing via distans, jag passade på att meditera under 30 minuter och det var riktigt välbehövligt. Såg en riktigt stor ängel framför mig i lila, blått och rosa, otroligt vacker. Ska ta och boka in oss några måndagar i rad för det kan vi alla behöva.

Natten var däremot väldigt osammanhängande för mig, varmt och jag drömde helt knasiga drömmar. Jag kommer bara ihåg att mamma skulle lämna detta liv och att min moster tyckte att hon skulle göra det badandes bastu... Så otroligt sjuk dröm, fattar inte vad man kan få till i hjärnan ibland. Hoppas på en lugnare natt nu när jag snart ska lägga mig.


Önskar er alla som orkar läsa en riktigt god natt, kom nu för allt i världen i håg att ta vara på stunderna i livet och att aldrig ta något eller någon förgiven.


Natti Natti


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards