Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Att låta hundar vara just hundar.

Av Malin - 4 november 2013 16:28

Ledsen men när jag ser mina vänner lägga in bilder där de "spökat" ut sina hundar så kan jag inte klicka på gillaknappen utan tycker att de i stället skulle gått på Toys R Us & köpt en leksakshund. Vuxna kvinnor som behandlar hundarna som så barbies, om man nu använder täcke/overall när det är vinter eller regn av praktiska skäl är en sak men att spöka ut dem i diverse kläder för sitt eget höga nöjes skull... Nej tack, där går min gräns. Att inomhus sätta på en stickad tröja på en hund med tjock päls... Hmmm... Hur i h-ete tänker man då?

Sedan hade en kompis med en liten leksakshund den sittande på bordet... PÅ BORDET????? Oavsett om hunden är liten eller stor trampar den i skit när den är ute & att sedan låta den sitta på bordet är för mig otroligt ohygieniskt, vi ställer ju inte ytterskorna på bordet eller...

Det är för tusan en hund man köper, hundar ska få arbeta mentalt/kroppsligt för att må bra oavsett storlek. Här på orten finns det de som har chihuahuas som de spårar med, ja chihuahuas kan faktiskt spåra & inte bara åka runt i en väska med blingbling.

Hur ofta ser men dessa små på en valpkurs? Nä, det behövs väl inte, den är ju så liten & lätt att hålla eller ta upp under armen om den är besvärlig.

Finns en tax nära oss, den skäller & gör utfall medan ägaren bara tittar kärleksfullt & viskar "så får du inte göra" utan att säga till ordentligt. Har sagt åt henne att skulle min hund låta som hennes skulle vi vara anmälda för länge sedan.

Vilken är farligast, det lilla monstret som anfaller gång efter gång eller min staffe som backar vid en attack? Svaret är ganska lätt tycker jag, en attack är en attack oavsett storlek på hunden och oacceptabelt i mina ögon.


Det var vad jag hade i min osorterade hjärna i dag, hoppas att nï får en fortsatt fin dag.


Tjillevipen från Bitterfittan Fyrtio Plus


Bjuder er VM i lättfotad sällskapshund

 
 
Göran

Göran

6 november 2013 10:32

Halkade in av en ren tillfällighet och fick ögonen på det här inlägget som jag bara MÅSTE berömma! Instämmer helt och fullt! I våras såg jag (håll i dig nu) en dam, 70-plus, med rosa hår. Så långt är väl allt ok men hennes lilla extremt överviktiga dvärgpudels päls var också färgad exakt likadant. Jag satt med en kompis i hans bil då damen passerade framför oss och jag instämde även i kompisens kommentar; "Ibland önskar man att man hade vapen i bilen och att det vore tillåtet att skjuta idioter!"

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin

7 november 2013 18:30

Snart håller jag med om att man måste införa körkort på alla hundägare + mentaltest på ALLA hundar för det är ju de som inte får vara hund som oftast blir aggresiva.
Att färga pälsen & som det nu även finns "klonagellack" är ju vansinnigt. De kan väl i stället lägga de pengarna på stödföreningar för omplacering av oönskade/misshandlade hundar så att de kan få ett bättre liv. Tragiskt med sådana människor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards