Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Happy Hump Day heter det visst...

Av Malin - 13 november 2013 22:43

Så var lilla lördagen snart över eller som man önskar sina engelsktalande vänner "happy hump day"... Tycker inte jag gjort så mycket idag, när man är arbetslös blir det lätt att man flyttar fram allt till nästa dag... Och nästa...


I morse ringde så äntligen mammas läkare från Sunderbyn & han skulle i sin tur ringa upp hennes läkare här på lasarettet där hon nu ligger. I går var hon i alla fall piggare då de gett henne något som löste upp stoppet i tarmen så hon fick gå på "damrummet" för nr 2... Det roliga är att det frågade jag om redan förra veckan av läkaren, om det inte fanns något som kan lösa upp stoppet i tarmen men fick inget svar då. Idag hade de även försökt att stänga påsen men då började hon direkt må illa. Blev i alla fall lite sprutt på läkaren här då han nu vet att vi inte bara sitter & väntar utan agerar & då bör även han göra det.

Blev dock inget besök idag men i morgon ska jag fara dig & avlösa min far någon timme, får så otroligt dåligt samvete om jag inte hälsar på en dag men vi är ju faktiskt 2 syskon här på orten så det ska jag nog inge ha. Hon är ju min mor & jag vill ta vara på den lilla tid vi har kvar tillsammans.


Har sista dagarna sett reklamen för programmet Paradise Hotel på tv:n... Måste få fråga, vad är det för j-a töntskaller som ställer upp, de verkar inte ha mycket mellan öronen mer än att tänka på sex & silikontuttar. Det lär ju knappast bli några par i den serien & ärligt fattar jag inte vilka det är som ser serien för det måste ju vara en hel del då de fortsätter med den. Är det verkligen de idealen vi vill att barnen ska ta efter? Att det är ok att i det stora hela fläka ut sig på tv & knulla runt om jag nu tillåts vara grov i munnen.

Nä, lägg ner skitprogram & börja sända mer dokumentärer i stället där man lär sig något vettigt.


Nä, nu ska jag inte klaga mer ha ha ha... Måste säga att jag längtar till fredag, då ska jag & mon kompis Micke till Luleå för att se Jerry Williams The Farewell Show. Såg honom på Berns långt tillbaka så det ska bli roligt att se honom en sista gång innan han lägger av, han gör i alla fall rätt som lägger av när han är på topp.

Vi hade tänkt sova på hotell men bestämde oss för att åka hem till mig i stället, ska jag fixa någon god mat så får vi sitta & surra lite. Var ju ett tag sedan vi sågs, i våras var det vällan... Tänk vilka goda vänner man kan träffa på Facebook av alla ställen.

Sedan har jag en till herre som jag träffat på internet som bor i gbg & han är verkligen ett guldkorn, så glad att vi fick kontakt med varandra. Vi kan sitta & surra timtals i telefon om allt mellan himmel & jord, allt faller sig så enkelt & naturligt med honom när vi pratar.


Nä, nu ska denna dam ta & släcka ner, glida ner under täcket & se lite tv tills ögonlocken blir för tunga.


Nattis nattis


En liten tankeställare  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards