Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Äntligen helg...

Av Malin - 30 november 2013 11:19

Konstigt att helgen känns speciell även när man är utan jobb, man slappnar av på något sätt som man inte gör under veckorna. Tog mig en liten sovmorgon men det kanske berodde på att jag var så otroligt pigg i går så jag somnade först efter kl 2 & har haft en rätt så orolig natt.


Var ju till läkaren i torsdags, begynnande tenisarmbåge så lite piller & voltaren creme ska nog få fason på det (hoppas jag)... Sedan tyckte hon att jag nog skulle börja ta min astmamedicin regelbundet, såg att jag inte tagit ut någon medicin på nästan 3 år så det säger rätt mycket om hur jag skött det. Började igår att ta medicinen igen & var så dum så att jag åt första gången vid 14.30 så kroppen hade hunnit börja darra av all medicin då jag inte var van. Nåja, lite mat & vila gjorde allt bra & nog måste jag ärligt säga att det är skönt kunna andas bättre.


Igår åkte min moster & bror hem till Stockholm igen, tråkigt att de kunde stanna så kort tid men förstår dem. Var så skönt att pappa kunde vara hemma lite mera då även de kunde sitta hos mamma. Hon har blivit mer orolig & får mer rogivande nu & av all medicin så är det inte samma mamma jag växt upp med. Hennes frånvarande blick & osammanhängande meningar där man knappt hör vad hon säger. Funderar på att ta dit Wilma idag, då brukar hon vakna till lite & klia henne medan Wilma slickar henne glatt.


I kväll kommer Mari förbi i vanlig ordning, så skönt att vi fortsätter med våra "dejter" lördagskvällar, det är guld värt att få surra om annat & släppa allt tungt om bara för en stund. Får se vad jag ska ordna för gott när hon kommer, hör ju till att vi brukar unna oss något onyttigt att umgås över.


Igår köpte jag ett halsband med döskallar pyntade med swarovski kristaller, billigare än orginalet & precis lika snyggt men avsevärt billigare. Vissa smycken som jag vet att jag använder dagligen kan jag betala mer för men smycken som man mest använder vid festliga tillfällen vill jag inte betala så mycket för.


Nä, nu har jag inte tid att sitta här mer, diska & piffa till mig inför ett besök på lasarettet.

Hoppas att ni alla får en riktigt fin lördag & går ut på skyltsöndagen i morgon & julmarknaderna som anordnas.


Tjillevippen


Bling Bling 

 
 
Alvis

Alvis

30 november 2013 15:45

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Malin

1 december 2013 20:53

Hejsan :) Ja vem vet, kanske att den faller mig i smaken så jag kikar gärna förbi :)
Ha en fortsatt fin söndagkväll.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards