Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Återigen fredag...

Av Malin - 6 december 2013 20:56

Så var vi igår & valde gravplats, jag & min pappa. Blev ca 20 meter från där hans bror begravt sin hustru så att de kan hjälpa varandra med vattning & ljus. Känns skönt att det mesta är gjort.

Hela tiden pendlar jag mellan att gråta & att känna lättnad över att mamma slipper lida, huvudet säger liksom en sak & hjärtat en annan. Igår bröt jag ihop... Har alltid ringt min mamma för att berätta hur saker går & kom på mig själv att inte kunna ringa henne när jag ville berätta allt vi gjort. Varför kan det inte finnas en direktlinje till himlen så att vi kan kontakta våra nära & kära på andra sidan.

För att inte tala om pappa som var natt vaknar flera gånger, trevar på hennes säng & sedan ser att mamma inte heller sitter på sängkanten & funderar som hon gjorde efter sitt cancerbesked. Att ha levt med en människa i 57 år, som de gjort, & sedan ofrivilligt finna sig ensam utan denna partner måste vara hemskt.

Den enda som hälsat på sedan hon gick bort i tisdags är min äldsta bror, de som var förbi & fikade med honom var kväll på lasarettet har inte varit förbi. Det är ju NU som han behöver känna att vi finns där för honom, det är ju en tung tid som han har & har framför sig. Vet i alla fall att jag vill finnas där för honom & gör mitt bästa.

Nog med tråkigheter även om det är den bistra verkligheten i mitt liv.


Idag har jag i alla fall köt garn & rundstickor för att sticka mig en mössa, är typ 30 år sedan jag sist stickade så det blir intressant att se hur denna mössan kommer bli men rät/avig ska jag vällan klara av, annars är det illa. Sa åt Mari att i morgon när hon kommer över på kvällen för väl även hon ta med "sticksömmen" så får vi ha handarbetsträff.

Annars älskar jag ju att brodera men det kan vara avkopplande att sticka då man samtidigt kan se på TV & inte behöver koncentrera sig på ett mönster på samma sätt.


Idag har även Ann-Louice varit över på lunch, hon kom först igår med en liten gåva men då var vi på G till kyrkogården så därför bad jag henne kika över idag. Känns som att jag & hon började umgås mer i våras av en orsak, började med att vi var på Terry Evans storseans här i Kalix. I maj kommer han igen, jag & Mari har redan köpt biljetter & Ann-Louice skulle också fixa sig en så att vi kan gå tillsammans. Har vi något att se fram emot.

Till lunch idag åt vi turkiskt, etli kuru fasulye, & vi blev båda proppmätta så det är väl ett rätt bra betyg.


Nä, nu ska jag se om det finns något annat att se på TV än Idol, så glad att det äntligen är sista Idol så att de kan visa något av värde i stället. Hoppas att ni alla får en riktigt fin kväll.


Tjillevippen


Hej, får jag tala med min mamma?  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards