Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

3:e advent

Av Malin - 15 december 2013 21:31

Snart är julen här, tiden går otroligt fort av någon konstig anledning & var tog helgen vägen? Känns som att det var igår det var fredag.

Jag har i alla fall gravat laxen klart så den är i frysen nu, köttbullarna rullades & stektes i morse. Hade ju tänkt göra allt på fredagen men min j-a tennisarmbåge satte stopp för det, har haft otroligt ont då jag överbelastat den. Nåja, nu är allt gjort klart till julafton som ska firas hos pappa. Min brors fru skulle fixa sillen & Jansons frestelse så nu är det bara skinkan, prinskorvar & lite kallskuret & sallader kvar.

Kommer att kännas väldigt tomt utan mamma, det är som att jag inte riktigt fattat att hon är borta. Det är som att hon ligger hemma men varje gång jag vill ringa & berätta något så vet jag att det inte är så. Tänk vad svårt det är att vänja sig vid att en människa försvinner ur ens liv. F-n nu gråter jag igen. Hon är verkligen borta.


Igår kväll hade jag min väninna på besök i vanlig ordning, vi surrade & hamnade på ioffer där vi budade på en riktigt fin plånbok som är lite som en handledsväska i svart med nitar på. Som vanligt lägger man lite av ett skambud & hoppas på det bästa. Väskorna vi väntar på fick vi ju billigare & de såg vi hade kommit till Sverige igår.


Blev så glad igår när min "internetvän" ringde, han var på g ut på någon fest så jag bad honom ta en liten jäkel för mig med. Är så ovan att en man ringer mig så ofta för att surra & vi har verkligen mycket att prata om, ser fram emot ett besök efter jul då han har lite norrlandsabstinens som han kallar det. Alltså, när han ringer & vi pratar ligger jag nästan hela tiden med ett leende på läpparna, om vi nu inte tar upp något mindre tråkigt.

I morse surrade jag med min andra internetvän från samma stad som honom, det verkar vara något speciellt med Göteborgare, kan det vara dialekten men de låter så käcka & glada. Denna gången var det däremot jag som plingade då jag inte orkade sms:a, tog honom på sängen efter att deras klubb haft fest igår.


De två sista nätterna har jag inte kunnat somna utan natten mot lördag somnade jag först efter 4 på morgonen & natten mot idag först efter 2. Vet inte varför jag haft så svårt att somna, kanske därför jag somnade någon timme på soffan i kväll, kroppen behövde nog det. Nu ska jag traska ut med Wilma så hon får kissa av sig & sedan tror jag att sängen får besök för lite tv-tittande innan jag ska sova (om det nu går).


Önskar er en fortsatt fin 3:e advent & en god natt.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards