Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Malin - 2 mars 2013 12:01

Så var lördagen åter här, tidigare i veckan hade vi nästan +10 och strålande sol, nu är det -10 och grått... Vilket tror ni att jag föredrar, tusan man skulle fixa ett pass åt Wilma och vinterhalvåren åka till varmare breddgrader. Drömma och fantisera kan man alltid göra och det kostar absolut ingenting.


Man känner att man börjar leva upp lite nu när våren snart är här på allvar, det är ljusare och det gör ju att man blir piggare. Samtidigt känner jag att det lockande att gå ut på krogen och ha lite roligt men det får vänta till slutet av månaden när det anordnas dans på Folkets Hus, blir det lite mer blandad publik och det är roligare.


Samtidigt så vill man fräscha upp sig själv när våren kommer, har just bokat tid för klipp och färg i slutet av månaden... Jag vill dra till solariet och få lite frun fräsch hud, inhandla färggladare kläder... Oj vad man vill mycket   

Frissan fick bli i slutet av månaden då hon är på semester med familjen men jag väntar gärna då jag vet att jag alltid blir nöjd hos henne.


Ingen utlandsresa att se fram emot just nu, har ju de sista åren alltid åkt till Turkiet med min väninna i maj men nu är det en tunnare plånbok så jag får anpassa mig. Däremot har jag funderat på att åka ner till Stockholm i sommar och då blir det garanterat en kryssning med Viking Line eller Birka... Hade tänkt åka ner och förhoppningsvis träffa lite bekanta som man knappt ser i verkliga livet utan bara följer via Facebook och även min moster som blir pensionär i vår från sin tjänst som vice riksbankschef. Hon är den av mina släktingar jag har bäst kontakt med och kan prata om allt med, tror att vi alla behöver någon äldre att surra med. När jag var ung och bodde hemma var det skönt att ha henne sådana gånger när det handlade om sådant jag inte kunde ta upp med mina föräldrar. Tack moster för att du alltid funnits att prata med   


Nej nu ska jag hoppa in i duschen, fräscha till mig och fara ut för att handla.


Tjillevippen


Turkiet/Antalya  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards