Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under maj 2013

Av Malin - 25 maj 2013 14:15

Man kan tro att jag rapporterar från Medelhavsområdet men icke, här i Kalix har jag +27 i skuggan på min balkong. Riktigt härligt och varmt men som alltid när det blir så här varmt redan nu i maj blir man orolig att sommaren kan bli dålig så jag hoppas att det inte stämmer utan att även sommaren blir varm och solig... Åtminstone de dagar när jag är ledig    Tänk vad underbart om man kunde beställa vädret för hela sommaren, "soligt och varmt om dagarna och regn om nätterna tack"... Har redan nu börjat bli för varmt om nätterna så i eftermiddag ska jag kila ner i förrådet och hämta upp min mobila AC, räddaren i nöden så att man kan sova utan att vakna genomsvettig hela tiden.


Har idag vart ut och inhandlat en baden baden som jag nu invigt på balkongen, riktigt skönt att slappa i den och risken att man somnar i värmen är stor kan jag lova. Har köpt en Allers så snart ska jag kila ut och lösa lite korsord, måste ju ta vara på det fina vädret och vara ute så mycket man bara kan.


Annars så jobbar jag mesta tiden och det är väl därför som jag är lite dålig på att uppdatera här dessvärre men jag ska verkligen försöka bättra mig, får vi ju se om jag kan det... Ha ha ha, bäst att inget lova helt enkelt.

På jobbet går det kanon, har kommit in i det hela nu, bara en del småsaker som jag måste få in i hårddisken till de dagar vi två som är nya är ensamma där.

Hade en kompis som trodde att jag aldrig skulle ha kvar något av lönen när jag jobbar på guldbutik men jojo, jag vet vad jag vill ha och handlar inte i onödan. Har dock i veckan beställt en ring från Ti Sento, ett märke med otroligt stort utbud, lite som Thomas Sabo. Blev en riktigt snygg ring i Roséguld och silver, jag är ju sedan några år tillbaka såld på rosé, har klocka från Michael Kors och en ring... Väntar ju att Michael Kors smycken ska släppas i Sverige men verkar det bara bli i Stockholm och Göteborg till att börja med så får väl ta och beställa något armband från nätet helt enkelt.


Känns skönt att vara ledig hela helgen, jobbar sedan bara måndag och tisdagen är jag ledig igen eftersom jag då ska under nålen... Ska det tatueras vidare bakom min rygg, den sista som jag säger vad det ska vara och sedan ska min tatuerare få fria händer att fylla hela ryggen. På morgonen klämde även min frisörska in mig så att jag får snagga mig, håret känns lite långt och när det blir så känns det lite som en tantfrisyr.


Well well, det var i alla fall liiiite nytt från mig och nu ska jag blanda mig en whiskey/baileys, ta min Allers och gå ut på balkongen. Ha en riktigt underbar helg ni som råkar hamna här hos mig   


Tjillevippen


Ringen som jag beställt från Ti Sento  

Av Malin - 8 maj 2013 10:58

Våren är här och astman med den, om jag bra skulle lära mig att ta mina mediciner kontinuerligt så skulle jag kanske slippa febertopparna som nu hållt mig inne. Solen skiner ute men jag kan liksom inte njuta av den, nåja min tid kommer på ett tag. Ser så otroligt fram emot långa prommisar i solens sken, nere längs älven naturligtvis så att min Wilma kan svalka av sig i älven.


Isen har äntligen gått och det känns i luften som nu är mycket svalare ett tag just efter att vattnet blivit öppet. Tänk att våren äntligen är här, känns som att det var nyligen vi hade höst    Precis som Ledin sjunger så är sommaren kort och det gäller att ta vara på den så gott man kan, härligt att kunna vara ute så mycket som möjligt när man är ledig.

Vad jag saknar om sommarkvällarna är bilarna som cruisar runt stan, parkeringarna där alla parkerade och umgicks. Tänk vad den sociala kompetensen gått neråt pga tv och datorer... Kommer i håg rasterna på jobbet där det kunde sitta 4-5 personer helt tysta, man spelade Wordfeud med varandra på mobilerna men kunde inte prata... Hmmmm... Kanske bättre att då inhandla ett Alfapet och umgås på ett vettigt sätt i stället.

Nåja, jag ska i alla fall ta vara på sommaren så bered dig Mari för många och långa prommisar    Har köpt blommor till balkongbordet och ska snart även plantera i lådan, ska bli en mysig balkong där man kan sitta och njuta, läsa, sola, umgås, grilla, äta gott, mysa... Bara nu regnet håller sig borta så man får tillfälle att sola ha ha ha   


Tänk om man även skulle kunna hitta en vettig "gubbe", någon att dela de små sakerna i livet med... Börjar tro att det är dömt att misslyckas, har ju försökt på alla sätt... Ragga och sedan att inte söka, det är ju pga det sistnämna de brukar dyka upp har något klok sagt men inte hos mig inte... Visst har jag det bra själv, är väl inte ute efter att flytta ihop heller men jag saknar närheten och kärleken. De som är i förhållanden tycker att vi singlar har det bra och tvärtom, man tror alltid att gräset är grönare på andra sidan helt enkelt.

Nåja, jag får väl vänta lite längre på Mr Right och när jag minst anar det springer vi ihop (hoppas jag)...


Nu ska jag få mig lite lunch och sedan inta ryggläge   


Ha nu en riktigt fin dag och njut av vårsolen.


Tjillevippen


Sommarkväll på "den gamla goda tiden" i Kalix  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards