Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Malin - 16 juni 2013 10:35

Söndag och ledig, ska utnyttja tiden till att vila, lär bli någon timmes sömn i solstolen på balkongen skööööönt...

Har på morgonen bakat en äppelkaka och i förrgår blev det nougatkakor... Då min mor är dålig bakar jag lite till midsommaren åt mina föräldrar, nu har jag bara kolakakor och mazariner kvar men det hinns på tisdag då jag är ledig.


I går kväll hade jag min väninna på besök, vi fikade, tog en cider, checkade Tomas Ledin och resor till nästa år. Lutar på att det kan bli en 2 veckors tripp till Cypern och Ayia Napa. Länge sedan jag var dit nu, första gången var -94 när jag utbildade mig till reseledare för VING. Härlig ö, mycket att se, god mat, bra stränder och ett helv-s röj om nätterna så det passar oss lite äldre damer perfekt. Blir nog även en tripp neråt Blekinge för besök hos mysigaste mannen...


Mysigaste mannen ja... Vi har f-n aldrig träffats men har haft kontakt otroligt länge och sista veckan har vi pratat i telefon var kväll i timmar. Det är helt otroligt hur lika man kan vara, vi har samma värderingar och igår kom vi in på mat där vi också är likadana och gillar samma saker    Kan man vara förälskad i någon man aldrig träffat så är det d jag är just nu, han får mig att le och det pirrar gott i magen när jag tänker på honom. Han kommer på sin semester så att vi får träffas och umgås, känns det då fortfarande bra åker jag ner efter sommaren när jag jobbar mindre. Han har ju fast jobb, hus och allt där nere så... I går frågade han faktiskt redan om jag kan tänka mig att flytta till honom om allt känns bra och visst... Varför inte, man ska ta chanser i livet så att man inte missar något och jag är ju ändå inom Sveriges gränser. I mitt förra längre förhållande förlovade vi oss efter 1 vecka tillsammans och gifte oss efter 6 månader. Inget jag ska göra om men inget jag heller ångrar för det ska man aldrig göra för man vinner ju erfarenhet och lär sig förhoppningsvis något.


I dag är det verkligen kanonväder här, Wilma ligger redan på filten och myser i solen och jag ska själv byta om och lägga mig i solstolen någon timme. Gäller att passa på då jag ska jobba hela sommaren och inte hinner vara ute mycket i solen. Blir till att sola framsidan då jag är nygaddad på ryggen, är riktigt nöjd "so far" eftersom den fortfarande inte är klar. Kronorna ska slutföras och sedan ska det växa fram ett landskap bakom för att knyta samman det hela.


Nej, nu ska jag verkligen ta mig ut på balkongen i solen, ha en riktigt fin dag alla där ute och kom i håg att ta chanser i livet, annars kan ni ångra er och undra vad som skulle ha kunnat bli annorlunda.


Tjillevippen


Senaste jobbet på ryggen, inte klart än...  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards