Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Malin - 4 januari 2014 08:37

Så var begravningen av mamma gjorde, igår den 3 december tog vi ett sista farväl med släkt & vänner i Kalix kyrka för att sedan ha en liten minnesstund på Gästis.

Det blev en fin begravning, just en sådan som jag tror att mamma hade gillat, enkel & med musik som hon gillar. Jag skriver gillar då jag är säker på att hon finns med oss än, bara på ett annat plan.


Jag började morgonen med ett besök hos min frisör Sara på Basement Salong, pappa fick också putsat till håret & ögonbrynen som behövs putsas på äldre herrar med jämna mellanrum. Vilken j-a "modeblogg" (ironiskt) jag har då.

Efter det åkte vi hem till pappa där vi bara tog någon korv med bröd för att få i oss något innan begravningen.

Traskade hemåt & bytte om för att bli upphämtad just efter 12, vi ville komma till kyrkan i tid för att bekanta oss med det hela innan alla kom.

Vid kyrkan höll man på att föra in kistan & blommor när vi kom så vi fick vara med hela vägen. Av någon konstig anledning får jag ett sådant lugn när jag kommer in i en kyrka.

Kl 13 började så begravnings gudstjänsten som varade 1 timme, vi tog farväl i kyrkan & åkte sedan vidare till Gästis för minnesstunden. Vi var 41 personer & det hela tog ca 2 timmar, en fin stund med mat, minnen & sång.

Jag var så glad att mammas alla syskon som är i livet kom & att även Tibor från Ungern kunde närvara. Alla med sina minnen av mamma som en person som inte hade långt till skratt, som alltid tog hand om alla & var levnadsglad.

Slutligen kan jag säga att detta var en väldigt känsloladdad dag, vet inte hur många gånger tårarna rann nedför kinderna & de gör det även i detta nu. Kära mamma vi saknar dig så otroligt & livet kommer inte bli detsamma utan dig vid vår sida.


En frostig vinterdag

du somnade stilla

nu sjukdom & oro ej gör dig ej illa

smärtan är svår att du ej finns kvar

nu vi leva på minnen från livets dar


Farväl mamma, minnena är många & saknaden stor   


     

Vanja Fredriksson

25/7 1933 - 3/12 2013

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards