Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under januari 2014

Av Malin - 16 januari 2014 20:36

Idag kom bitterfittan i mig fram igen när jag såg hur en kvinna riktigt lade ut sig & stötte på en man som hon garanterat VET är upptagen... Han är gift, har barn & nämner ofta sin fru & dotter.

Vad är då fel med dessa j-a kvinnor som inte kan hitta sig en egen man utan verkligen lägger ut sig för andras män... Ohhh, önskar du var här, du skulle vara bra medicin för mig... Varför bor du så långt borta, jag behöver dig... Ehhhh...

J-a internetluder, ursäkta men sådant här kan reta gallfeber på mig som själv blivit bedragen. Om en kvinna är helt ovetandes må så vara, då blir hon ju lurad in i något men när en man gör klart & tydligt att han har ett förhållande han är lycklig i.

Jag har själv råkat på upptagna herrar men när jag väl får reda på att de är upptagna är de faktiskt inte intressanta för mig mer. Varför skulle jag vilja göra något mot någon annan som jag inte själv vill råka ut för.

Dessa kvinnor byter dessutom sexiga "selfies" 5 gåner så ofta som de byter trosor, allt för att få så mycket komplimanger som möjligt. Har man så sålig självkänsla att man hela tiden behöver bekräftelse kanske man ska ta tag i lite annat i livet än att ragga på andras män.


Sedan är det ju faktiskt så att det florerar en väldigt stor andel män som verkligen bara söker en kk då deras fru är "tråkig" i sängen... Kanske att gubbjäkeln skulle ta ett snack med sin tant, hon kanske också sitter inne med en massa fantasier som hon inte vågar ta upp.

Dessa män säger att de älskar sin fru MEN att de har ett dåligt sexliv men då vill jag fråga... VARFÖR VILL MAN DÅ UTSÄTTA DEN MAN ÄLSKAR FÖR OTROHET & SÅRA DEM!!!!!!!!! Det rimmar inte rätt i mina öron, skitsnack.


Råkade en gång på en man som var intresserad av att ses... Det visade sig att hon visste om att han låg runt med andra kvinnor, när de blev tillsammans hade han ställt ett ultimatum. Får inte jag ligga med andra kvinnor blir det inget mellan oss. Hon gick med på att han fick göra det för det handlar ju "bara" om sex & inte känslor. De har barn & ska nu dessutom gifta sig... Visst det är deras val men hur kan man som kvinna, eller man för den delen, gå med på att partnern har sex åt höger & vänster medan man sitter hemma vid tv:n. Detta är dessutom inget konstigt utan efter detta har jag råkat på fler som lever på samma sätt.


Jag tror ärligt att internet förstör en massa förhållanden i jakt på spänning där man hela tiden försöker hitta något bättre. Internet kan knyta fina kontakter, absolut... Men jag tror som sagt att det i många fall förstör & särar på familjer där det är barnen som far illa i första hand.

Kanske de i förhållanden skulle slå av datorn oftare & göra saker tillsammans i stället, bara ett tips.


Nä, nu har Bitterfittan fått spy lite galla    Dags för en film innan jag ska glida ner under täcket. Ha en fin kväll.


Tjillevippen


 








Av Malin - 15 januari 2014 21:05

Vågen är en charmig sällskapsmänniska som älskar att träffa nya människor. Vågen är helt enkelt speciallist på att umgås med andra.  Mycket därför att det ger vågen kunskap och erfarenhet vilket vågen törstar efter,  detta kan också ta sig utryck i att vågen (när de inte umgås med andra) slukar böcker eller filmer. Vågen älskar kärleken och tvåsamhet är viktig för vågen och utan en partner eller vänner runt sig känner sig vågen halv och ofullständig. Vågen lägger därför ner mycket kraft och energi på att ordna jämvikt i omgivningen, de avskyr gräl och är mycket diplomatiska och utmärkta medlare i olika situationer. De vill gärna ställa till rätta och lösa konflikter.
Vågens starka önskan att kompromissa och tillfredsställa omgivningens önskningar kan göra att det är svårt att veta vad vågen själv har för åsikt. Vågens strävan efter att vara omtyckt kan resultera i att de gärna lägger sig till med små vita lögner för att undvika motsättningar. Eller också kan de utveckla en manipulativ sida som gör att de kan få saker sin väg utan att den andre ens märker att de blivit manipulerade. Trots sin medlande natur så kan vågen tendera att vara riktigt snarstucken vilket ibland gör att de själva drar igång ett bråk trots alla goda förutsattser.
Vågens sociala behov kan göra att de lätt blir osjälvständiga och har svårt att fatta beslut. Vågen kan oavsett ha oerhört svårt att välja och kan hålla på och väga för och emot i det oändliga. När beslutet väl är fattat kan det vara försent även om det förmodligen var ett ovanligt genomtänkt och bra beslut.
Vågen är inte praktisk och är totalt ointresserad av praktiska saker. Att fixa ett motorstopp eller lägga energi på andra världsliga ting är verkligen inte vågens melodi. Men ingen fara, om någon får hjälp att bära väskor eller att hantera tråkiga vardagssysslor så är det vågen. Vågen är nämligen oftast både vacker och kontaktsökande, vilket gör vågen väldigt attraktiv för det motsatta könet så till den milda grad att de formligen står och hoppar jämfota över att få hjälpa och behaga den charmiga vågen .
Vågar är som sagt mycket kärleksfulla och lätta att älska och innan de finner den rätta så kan de vara riktigt flirtiga och ombytliga i kärlek. Men när vågen väl lovat någon evig trohet så bryter den inte det löftet i första taget utan de håller sig troget till sin livspartner för alltid eller till dess att omständigheterna tvingar dem att besluta annat. Vågen är mycket romantisk och är en sinnerlig och fantasifull älskare. Vågen är barnkär och trivs bäst med en stor familj.
Lämpligaste yrkesval: Allt som har med skönhet och lyx att göra, såsom frisör, konstnär,  juvelerare, eller yrken som kräver diplomati, ex. advokat, diplomat, psykolog.
Känsligaste kroppsdel: Stjärten.

 
Kommentar: Charmig vet jag väl inte men jag gillar verkligen att träffa nya människor & bildar mig rätt snabbt en uppfattning om de jag möter på min väg. Hör jag inte av mig då vet man att jag inte är intresserad av vänskapen.
Tvåsamheten är givetvis viktig men jag är långt ifrån desperat & nöjer mig inte med näst bästa.
Nej tack, gräl gillas rakt inte & i mitt f.d äktenskap hade vi en regel, vi skulle aldrig gå & lägga oss osams.
Hmmm... Jag har verkligen inget behov av att vara älskad av alla utan väljer med omsorg mitt umgänge. Snarstucken vet jag inte men jag visar klart om jag inte gillar något & kan ibland vara långsint.
Hallååå... Social må jag vara men jag kan verkligen ta mina egna beslut.
Ha ha ha, jag om någon är rätt praktiskt & bär mina egna väskor var jag än är på resande fot. Och var är de som ska stå jämnfota & hoppa av glädje av att hjälpa mig? De har jag då rakt inte sett till ha haha
Kärleksfull är jag defenitivt när jag hittar rätt person & lojalitet/ärlighet är väldigt viktigt för mig i ett förhållande.
Romantiskt kan jag vara & en fantasifull älskarinna är jag defenitivt, inga hämningar där inte...
Yrkesvalen vet jag inte, jag älskar ju att sälja eller serva folk... Verkar inte stämma mycket detta.
 

Vågens bra egenskaper

  • Diplomatisk och fredsälskande
  • Söker harmoni och balans
  • Sällskaplig och charmig person
  • Skönhetsälskande och mycket romantisk
  • Lojal mot sina vänner
  • Artig och bra på att lyssna
  • Kärleksfull

Vågens mindre bra egenskaper

  • Kan vara rätt lat
  • Ofta obeslutsam och ombytlig
  • Flirtig, ytlig och nöjeslysten
  • Lättlurad och lätt påverkad
  • Egen kär

Kommentar: Lat kan jag defenitivt vara periodvis men vem är inte det men för allt annat... No comment. 

Vilket stjärntecken jag passar ihop med bryr jag mig inte om, det får bli en överraskning när han dyker upp   


Nu ser Bitterfittan fram emot ett spännande 2014 med mycket äventyr, nytt jobb & kärlek.


Tjillevippen


 

Av Malin - 13 januari 2014 20:39

Så var det en ny vecka igen, känns som att de bara springer iväg, det var nyligen jul & nyår... Nu väntar man på påsken.

Har idag pratat med min arbetsförmedlare då min rapportering inte fungerade... Hos mig stod det "tekniskt fel" men hon hade ändå fått in den... Skumt detta då det inte är första gången det händer. Skulle egentligen vart där i morgon men hon sa att vi tar allt över telefonen i stället & så fick jag en ny tid i början av februari. Måste säga att jag har en kanonbra arbetsförmedlare & skulle inte vilja byta bort henne.

Nu när begravningen är över, bouppteckning osv så känns det som att jag kan lägga ner mer energi på mig själv & speciellt då jobbsökandet. Ska redan nu börja & checka efter sommarjobb för att ligga steget före, får man inget annat så är det ju bra med något över sommaren i alla fall. Redan lagt ut lite krokar så får se om det nappar.

Har även idag vart med min pappa ut på shoppingrunda, denna gången var det en krans till graven som skulle inhandlas & nu hänger den fint på plats på korset. Annars så har jag haft julgransplundring hemma, skönt när allt julpynt är borta. Det är så otroligt roligt att få sätta fram allt men precis lika roligt att få ta ner det när firandet är över.


Så till dagens egentliga ämne... Farmen... Detta spektakel som 4:an satsar på där en massa okunniga människor som vill bli b-kändisar tydligen platsar.

Satsar en kanal på mat eller baktävlingar så tar man in de som verkligen kan baka & inte de som står som levande frågetecken när man säger mjöl. Visst, det finns kanske 2 eller 3 som kan lite i alla fall men de andra storstadsbrudarna verkar ju knappt veta var saker kommer från. Minns en av de första säsongerna när en tjej blev upprörd över slakten & hon fick frågan var hon tror att kött kommer från... Affären... Ehhh... IQ badboll eller?

Nä, det närmsta de kommit en farm är väl genom att spela farmville på facebook. Bara en massa intrigier som inte alls har med en farms skötsel att göra så sorry kanal 4:a, i år kommer jag inte att se Farmen, inte för att ni bryr er om det men nu är det sagt   


Nä, nu ska bitterfittan surfa vidare, ha en fin kväll alla ni som orkar läsa.


Tjillevippen


 

Av Malin - 12 januari 2014 19:51

Håller f-n på att klättra uppåt väggarna snart, uttråkad till max, sorgsen & sexuellt frustrerad. Nåja, sex kan man ju glömma helt, får hålla tillgodo med sig själv & där blir det ju inga direkta överraskningar.


Singel sedan snart 7 år, gjort mina försök men alla j-a karlar verkar vara av samma skrot & korn. Man tror att de som är av den "äldre modellen" ska vara seriösa men icke, det är de som är värst på singelmarknaden & bara vill leka.

Har en massa killkompisar men ingen som är "förhållandematerial", inte för mig i alla fall. Dessutom ser de alla bara mig som en god vän som de kan surra med & prata förhållandeproblem med.... Sorry men lite less är jag allt på det men men... Inget nytt att jag sätter mig själv i andra hand & ställer upp på andra. Har ibland funderat på om någon skulle sakna lilla mig om jag försvann... Tror faktiskt inte att det skulle vara någon större förlust.


Jag är den där "glada skiten" som många inte har en aning om vad som egentligen rör sig i skallen på. Det gör mig ofta ledsen att inte ha någon vid min sida, någon att dela de små sakerna med i livet & någon som bara frågar hur man mår... För hur många frågar mig hur jag mår egentligen???

Ända sedan ungdomen har jag varit den som man kunnat vända sig till när man mått dåligt eller behövt råd men... De gånger jag mått dåligt har alla vänt ryggen, ingen har vetat hur de ska handskas med mig då jag normalt alltid är glad. Men för f-n, jag är också en människa av kött & blod som har känslor & därmed kan må jävligt dåligt periodvis.

Det är därför jag varit så glad sista tiden när en vän jag aldrig träffat brukar ringa mig för att surra, jag blir så otroligt glad var gång hans namn står på skärmen. En sådan vän skulle alla ha.


För många handlar livet om att man ska ha man, barn, hus, bilar & en massa materialistiska saker hemma att visa upp. Men allt annat? Det enda jag vill ha är någon som tycker om mig precis som jag är & som kryper ner vid min sida om natten, någon som viskar god natt & ger en puss. Någon som verkligen gillar mig som jag är & kan ta mig med mina fel & brister som vi alla har av det ena eller andra slaget för ingen är ju perfekt.


Dessvärre är det svårt att hitta någon om man inte är stöpt i den där välkända formen... Har märkt att yttre skönhet går före ett stort & varmt hjärta så jag får nog fortsätta vara singel för någon skönhet lär jag aldrig bli & jag har inte heller något behov av det. Ta mig som jag är eller skit i det & det verkar vara det sista som är de flestas val.


Själv är jag för gammal för att flamsa runt & vara ytlig, jag har ingen speciell typ av mall men det får inte vara någon slätstruken Svensson för han skulle rakt inte orka med mig ha ha ha... Insidan är som sagt otroligt viktig, det är ju där som man ska klicka.


Träffat en engelskman på facebook som jag surrat med mycket & något som jag berättade om min f.d man & mig har lett till en stor förändring i hans liv säger han. Han ska berätta vad det handlar om men har tagit det hela från början så att jag ska veta vad han varit med om så i kväll eller i morgon ska han berätta resten. Om man kan ge inspiration åt någon är ju underbart så det ska bli roligt att höra på vilket sätt. Vet bara att han efter vårat samtal hört av sig till sina barn som han inte sett på 20 år. Nåja, får vänta & se.


Roligt att kunna hjälpa någon men nog skulle det vara ännu mer roligt om jag kunde hjälpa mig själv med privatlivet som står & trampar på ett & samma ställe sedan jag skilde mig. Har alltid haft lite svårt att släppa in någon då jag blivit sårad ordentligt & var gång jag öppnar dörren till mitt hjärta så försvinner de. Kanske lika bra att som i sången bara ha "en man i byrålådan". Som jag brukar säga, snacka safe sex, inga graviditeter eller könssjukdomar.


Nä, nu har jag hoppat hit & dit, hoppas att ni fick ett litet sammanhang i alla fall... Slutar med en bild där man skedar en kudde... En sådan behöver jag i min säng då jag saknar någon att ligga sked med, jäklar vad den skulle bli utnött snabbt.


Tjillevippen


 

Av Malin - 9 januari 2014 19:13

Förra året flyttade stjärnhimlens stora turplanet, Jupiter, in i ditt karriärhus. Han såg till att det var full fart på framgångarna inom karriären och att du fick den uppmärksamhet som du förtjänade. Du har inte haft sådant karriärflyt sedan sommaren 2001- sommaren 2002. Jupiter kommer fortsätta att hjälpa dig i karriären fram till och med den 16 juli i år. Efter det flyttar han vidare till ditt nätverkande, elfte hus. Under det följande året kommer han arbeta för att antalet kontakter i in smartphone fördubblas, att du minglar varje vecka och att du sprider information om dig själv, samtidigt som du lär känna nya kontakter. Det elfte huset är starkt förknippat med nätverk och organisationer, gärna med en välgörenhetstanke i grunden och du kommer attraheras av det konceptet! Jupiter älskar utlandet, varför jag också flaggar för många utländska kontakter under året som följer efter den 16 juli. Ska du sälja en bok eller rättigheter till utlandet, kanske? Då är det hög tid att skaffa dig en litterär agent redan i början på året! Dina vänner och dina nätverk kan också bringa dig fantastiska affärsmöjligheter.

Samtidigt som din karriär går framåt blinkar en röd lampa från ditt ekonomiska hus. Ansvarige Saturnus tycker inte att du sköter din ekonomi något vidare och granskar den sedan oktober 2012 med lupp. Saturnus adepter hamnar aldrig i TV programmet Lyxfällan och det ska inte du heller! Saturnus vill att du ska granska sättet du sköter din ekonomi på. Använder du kreditkortet för att betala räkningarna, eller lånar du av redan lånade pengar? Du har troligen kämpat med hur du ska hantera ekonomin sedan oktober 2012. Det är möjligt att du har lyckats strama till ditt vidlyftiga leverne en aning (det finns ju så mycket vackert att köpa), men Saturnus tänker inte släppa dig förrän i slutet av året. Det bästa rådet för att undvika sömnlösa nätter, är att helt enkelt se sanningen i vitögat och tänka om i ekonomin. Saturnus behåller endast de nödvändiga utgifterna, resten (LÄS: din lyx) måste bort.

Fantastifulle woodstockhippien Neptunus styr ditt dagliga arbete och hälsa. Nu befinner hon sig i sitt eget tecken, Fiskarna. Neptunus älskar att besöka Fiskarna! Där får hon koncentrera sig på healing, kroppsligen som själsligen, och så får hon fria händer att fantisera och väva vackra drömmar. Neptunus vill att din arbetsmiljö ska bli precis så renad och drömsk som miljöerna i hennes sagor. Hon vill att ditt arbete ska få dig att känna dig helad. Neputnus har dock en nackdel, hon tenderar att slänga på sig sina rosa glasögon när verkligheten ser för trist och grå ut. På det sättet kan hon intala sig själv att allt är toppen, när det i verkligeheten inte är det. Ta dig en titt på ditt kontor och ditt dagliga arbete- finns där något som du förnekar, och som du skulle må bättre om det ändrades på? Om du känner dig en aning låg i energinivåer kan din hälsa åtnjuta fördelarna av meditation, EFT (Emotional Freedom Technique), healing och andlig vägledning. Din intuition är guld värd  när det gäller din hälsa och arbete- lyssna till den!

Ditt kärleksliv har åkte berg-och-dal-bana sedan 2011. Saker du tog för givet som ”eviga” kunde över en natt slås i spillror. Förändringarnas planet, Uranus, lever rövare med dina seriösa relationer, både i kärlek och affärer. Plutos förkärlek för att riva ned och bygga upp nytt i ditt familjehus gör inte saken lättare. Det har renoverats, skrivits under skilsmässopapper och börjats om på nytt där hemma. Tack och lov är det lugnare nu (även om det fortsätts att renoveras…). Precis som din kärlek kan ha tagits ifrån dig helt plötsligt, kan du också på nytt finna den helt oväntat. Från och med den 1 januari- 26 juli kommer kärleken kämpa för och jaga dig. (Stjärnorna säger att han är ett riktigt energiknippe och en businessman med stora, egna projekt) Ganska skönt efter alla prövningar de senaste två åren.


Min kommentar till detta horoskop från Amelia....

Står att jag har haft karriärflyt, är det arbetslösheten med ett sommarjobb som kallas karriärflyt? Då kan det inte vara svårt att bli karriärmänniska ha ha ha... Nätverkande sysslar man ju med varenda dag men inte tusan orkar jag med en massa fler kontakter, få & seriösa låter mycket bättre & jag hoppas att de man lär känna via internet kan hjälpa då inte arbetsförmedlingen kan skaka fram jobb.

Hej å hå, en röd lampa blinkar för mitt ekonomiska hus... Tell me something new   


Jag veeeeeet, jag säger alltid "det är ok" & "det kommer bli bra"... Men någonstans så måste jag nog jobba med att komma över en del saker i livet för vissa saker försvinner inte bara av sig själv när det gäller känslor. Jag har dock en tendens att sätta upp en fasad av att jag mår kanoners fast jag inners inne mår riktigt sketadåligt.

Meditera skulle jag defenitivt behöva göra mera.


Kärleken kommer att kämpa för & jaga mig.... JA TACK!!! Vet inte bakom vilken knut eller under vilken sten mannen i mitt liv gömmer sig. Han har då tusan inte visat sit & finns han kan han vällan ta steget & kontakta mig. Orkar inte med svammel utan hoppas att han är rak & säger vad han vill & inte tror att jag ska klura fram att han är intresserad. Då jag har många manliga vänner är risken om han inte visar vad han vill att jag tar honom som ännu en god vän.

Så finns DU där... Ta steget & kontakta MIG!!!!!


Over & out från Bitterfittan


Tjillevippen

 

Av Malin - 7 januari 2014 22:15

Bara jag tänker på gårdagen när Michael överraskande ringde mig så får jag ett leénde på läpparna & så pirrar det så där gott i magen. Så som det aldrig gjorde under mitt 6:åriga äktenskap.

Surrade i 2,5 timme om allt mellan himmel & jord som jag bara kan göra med honom, en riktigt skön känsla.


Idag har jag varit med min pappa till mammas grav för att tända några maschaller, handlat lite som behövdes. På eftermiddagen kände jag mig rätt duktig när jag bakade, dock inget besvärligt utan enkla hallongrottor som jag senare var & levererade lite av till min pappa så han hade till kvällsfikat. Bra att bo på gångavstånd så man kan kila över ibland med lite åt honom när jag fixat något. Satte även in en tjälknöl i ugnen, första gången jag lagar detta så det kan bli intressant att se hur det smakar. Lite en chansning när det är till lunchen när min väninna ska komma, tänkte bjuda på tjälknöl med rotfruktsgratäng, brunsås & sallad. Håller verkligen tummarna för att jag ska lyckas med min knöl till köttbit    Blir till att stiga upp tidigt för att lägga den i laget efter den stått i ugnen hela natten. Ska även när jag vaknar ta & grava lite lax så på någon dag kan jag äntligen ta mig en härligt god laxmacka mums filli baba.


Nu till något helt annat... Framtiden... Har funderat mycket på denna sista tiden, vet att den inte finns här i Kalix i alla fall men just nu vill jag finnas här för min pappa när mamma gått bort.

Skulle så bra gärna vilja sälja så mycket jag kan av mina saker & bara dra härifrån, dit där det finns jobb, kanske utomlands. Skaffa ett pass åt Wilma & bara sticka, det finns så mycket att se i våran värld & det kan ju faktiskt finnas en plats där jag skulle trivas kalasbra.

Jobb finns ju inget för mig här, söker i Kalix men också i Happis & Luleå. Men det är klart är man 40+ räknas man ju inte längre eftersom det snackas så förbannat mycket om att man måste få in ungdomen i arbetslivet men vi äldre då???? Är vi passé? Kanske lika bra att ta ut förtidspension eller... Vu har en sjuhelsikes massa livserfarenhet & arbetslivserfarenhet men... Vi är för dyra, man vill ha billig arbetskraft & då passar ju ungdomar bra. Finns det ingen ort där man anställer äldre? Vet ni av någon hör av er   


Kanske får ta & starta min fantasiverksamhet som jag drog upp på arbetsförmedlingen innan jul då jag är less på att gå utan jobb. Sa att jag vill ha starta eget bidrag för att bli lyxprostituerad... Arbetsförmedlaren bara skrattade...

Sa att här i norr jobbar det ju så många ensamma män i gruvorna, annonserar där & har 2 kunder i veckan. En från fredag till lördag & en från lördag till söndag. Priset kommer att vara lite högre eftersom det även ingår mat förutom 4 sexuella tjänster, vill de ha något extranummer så får de betala extra också...   

Ska nu tydliggöra att detta bara var ett skämt så att ni nu inte tror att jag börjat prostituera mig ha ha ha


Nej, nu har jag hoppas klart mellan ämnena för idag, rätt trött så det kanske är därför ideérna inte kommer sprutande.


Sov så gott

Tjillevippen

Man får väl som Emil starta eget ;)  



Av Malin - 6 januari 2014 11:37

Roligt att jag just valt ämne för dagen & det första jag stöter på är en blogg där det står "för fet & för ful" där en tjej fotat sina lår med markering för hur breda de borde vara. Sjukt att hälsosamma unga tjejer med fina kroppar tror att man måste se ut som att man har anorexi för att duga.

Jag tror att vi alla duger som vi är, så länge vi trivs med oss själva MEN man ska inte börja ändra sig för hur andra anser att kvinnor ska se ut.

Man behöver inte vara stöpt i samma form som alla andra, man behöver inte ha låååångt blont hår, man behöver inte ha en ohälsosamt mager kropp, man behöver inte sola solarium så huden ser ut som en skosula, man behöver inte spackla sig med dyra sminkprodukter & man behöver INTE operera in en massa inplantat av silikon för att duga. ALLA ser vi olika ut & alla har vi rätt att göra det, det är liksom det som är charmen med våran värld att vi alla får se ut olika & det finns någon för alla (även om jag fortfarande inte träffat "honom").


Det som är tragiskt är att det är supersmala tjejer/kvinnor som står & nyper i huden & säger att de är för feta & fula, tror inte att man behöver gå ner i vikt då utan få hjälp med att ändra sitt sätt att se sig själv.

När ska man börja förstå att de flesta bilderna i alla modetidningar är returscherade? Och jisses hur glad jag blir när jag ser en modell som har former för det är ju ändå det vi kvinnor ska ha, vi ska ha lår, mage & bröst. Vi ska inte se ut som små tonårspojkar utan kroppen ska ha former & då naturliga former.


Jag om någon måste ner i vikt, jag har alltid i vuxen ålder varit överviktig men inte lidit av det. Har haft bättre kondition än många smala men nu känner jag att för mina knän & för min astma måste jag gå ner. Jag ska egentligen inte gå på någon diet utan helt enkelt lägga om mitt sätt att se på mat & äta REGELBUNDET vilket jag inte gör nu, vissa dagar kan jag äta första gången kl 20 på kvällen. Kroppen ligger på sparlåga när den inte vet när den får "bensin" nästa gång & sparar allt jag äter. Nu när min mamma varit dålig & dessutom gått bort så har jag i min sorg gått upp 10 kg på kort tid.

Skillnaden är väl då att jag faktiskt är större än 2 smala damer tillsammans & då bör man av hälsoskäl försöka gå ner. Blev tidigare erbjuden en gastric bypass operation men tackade nej, orsaken var att innan operationen skulle man gå ner en viss procent av sin vikt & då jag gick ner detta tyckte jag att då måste jag ju även klara att fortsätta gå ner själv i stället för att genomgå en operation. Allt sitter i huvudet helt enkelt & jag tror även att det är mer hälsosamt med en långsam viktnedgång än en snabb sådan. Visst vill jag gå ner men jag vill fortfarande vara av det mulliga slaget, jag vill ha kvar min stora byst & mina höfter & lår.

Jag har alltid brukat skoja om hur enkelt det vore om det fanns typ en osthyvel för kroppen där man kunde karva av lite när det blev för mycket men nej, det gäller att ha karaktär, vara målmedveten & framför allt må bra när man ska tappa kilon.


Vad jag tycker är rätt roligt när man ser på övervikt är att om en man är överviktig så har han pondus medan en kvinna som är överviktig bara är fet. Kanske att jag skulle ha blivit man & fått ha lite pondus i stället ha ha ha...


Hur som hellst så tycker jag att det finns många olika typer av skönhet men jag gillar inte när den blir ohälsosam & redan smala tjejer hoppar på trenden att äta babymat i burk osv. Och tränar man, gör det för att det är roligt & inte för att det är ett måste. Dessutom tjejer, riktiga män gillar tjejer/damer som kan äta & inte sitter & petar i maten. Det gjorde vi som små, inte fick vi då heller leka med maten så varför göra det nu som vuxna. Man kan nog äta allt bara man gör det med måtta helt enkelt.


Slutligen, ni är ALLA bra som ni är, sluta försöka ändra på er för att behaga andra.


Tjillevippen


En liten tankeställare  




Av Malin - 5 januari 2014 14:22

När jag nu skriver starka kvinnor tänker jag inte på muskler utan mentalt. Jag ser väl mig själv som en rätt stark, oberoende kvinna på många sätt. Sedan är det ju även en styrka att kunna visa sina svagheter vilket vi alla har på ett eller annat sätt bara att det är många som hellre väljer att gömma sig bakom en mask av attitid & smink.


Hur många gånger ser man inte tjejer som ser ut som små spackeldockor som man rent ut sagt tycker synd om. Tragiskt att ha så otroligt dåligt självförtroende att man måste gömma sig bakom ett ton smink för att våga gå ut.

På facebook har jag också märkt av två typer, den första gruppen som tror att det är skitsexigt att pluta med läpparna, har de inte sett hur fult det är??? Sedan har vi den andra gruppen som ser till att ha så djup urringning som möjligt för att sedan trycka upp tuttarna i första hand mot kameralinsen. Är det så man vill bli sedd som kvinna??? Som att man säljer sex. Många av dessa är dessutom inte ens torra bakom öronen & fattar inte vilken signal de sänder ut till övermogna kåta män som sitter där framför datorn. Varför i h-ete har vårat samhälle blivit så fokuserat på sex??? Visst tusan gillar jag att ha sex men som sagt med någon jag är kär i, respekterar mig själv & min kropp för mycket för att "fläka" ut mig för hela världen. Nej, ha sex med hjärta & hjärna så blir det bättre.


Vad är då en stark kvinna för dig? Själv ser jag mig som en stark kvinna då jag är oberoende av en karl, jag värdesätter inte mig själv efter hur bra jag tar hand om en man/hushåll/barn, hur sexig jag är eller hur mycket prylar/skor/kläder jag har....

Jag vill givetvis träffa Mr Right då jag nu varit skild i snart 7 år MEN jag är inte på något sätt desperat utan jag kan leva själv, brukar säga att jag inte nöjer mig med näst bästa utan vill ha den som är bäst för MIG.

Jag lever inte för/genom någon annan utan är en egen individ & den dagen jag träffar någon hoppas jag att vi kompletterar varandra + att vi kan respektera varandra, vara ärliga & lojala. Lojalitet & respekt är otroligt viktigt.


En stark kvinna för mig är också en kvinna som inte lägger allt ansvar på en man, för hur många kvinnor är det som efter en separation inte ens vet hur man betalar räkningar. Då talar jag inte om äldre utan även om yngre som aldrig har betalat en räkning utan låtit killen/mannen ta hand om det var månad. För mig låter det helt enkelt orealistiskt att en människa inte vet hur man betalar räkningar men ja, det sker i allra högsta grad.


Då jag jobbade på skoaffär häpnade jag var gång en kvinna inte köpte ett par skor hon älskade bara för att mannen inte tyckte om dem. Vem skulle gå i dem? Han? Skulle nog inte tro det. En tjej köpte ett par men kom dagen efter tillbaka med dem för att "han" inte tyckte de var fina. Men för f-n, get real.

Att låta en man ta över ens liv är ju som att kliva tillbaka till barnstadiet då det var föräldrarna som tog alla beslut.


Nu till något mer allvarlig, när man låter någon ta över ens liv & helt enkelt bryta ner en psykiskt & skada en fysiskt. Finns så otroligt många kvinnor som lever i ett förhållande med en man som bryter ner dem så att de helt enkelt tror att de inte är värda bättre & sedan desssutom "bankar på" dem, givetvis då så att inga blåmärken ska synas.


Jag känner just nu med en tjej som för ett tag sedan kom ur ett sådant förhållande men det hände inte förrän dottern på skolan sa att hon inte ville gå hem. Då kopplades socialen in, allt uppdagades & hon fördes till ett kvinnoboende med barnen. Han följde efter ett av barnen & fann var de bodde.

En dag när hon & barnen vart & handlat smög han upp bakom dem, ena barnet skrek att han skulle gå för att han inte fick se var de bodde. Det hela slutade med en misshandel & en krossad käke på mamman.

Behöver jag ens säga att med det underbara rättssystemet vi har i vårat land så kom han ut efter 2 dagar. Ska man bara vänta till han gör något ännu värre???

Vad värre är hur vi medmänniskor agerar i en sådan här situation, inte alla men somliga... För under misshandlen, när hon ligger i en pöl av blod kommer den en man med hund & bara går förbi. Hur kan man bara se på & fortsätta gå? Nästa som kom förbi var ett par som stannade & hjälpte henne & även väntade tills Polis var på plats & plockade med hennes före detta. Hur skulle ni reagera om ni hade kommit förbi? Jag vet att jag i alla fall inte skulle ha knatat på utan att bry mig utan skulle ha stannat.


Jäklar, nu har jag skuttat runt i mitt skrivande & undrar om ni fått något sammanhang över huvudtaget   

Nåja, lite har jag vällan fått fram om vad som rör sig i mitt huvud idag.


Ha en fortsatt fin trettondagsafton


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards