Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Malin - 5 februari 2014 07:37

Så var onsdagen här & lillördag som det kallas, lillördag känns det dock som att man tog på större allvar tidigare för då skulle man verkligen ut på krogen onsdagar även om man jobbade dagen efter. Just med krogen så känner man att man blivit äldre, går jag ut en lördag så är jag inte människa innan typ tisdag    Men när man var yngre var man ut onsdag, fredag, & lördag varje vecka. Man frågade inte ens kompisarna om man skulle gå ut utan det var mer en fråga hos var man skulle ha förfesten. Och jobbade man dagen efter, no problem. Ja ja, that's life så att säga, man åldras vare sig man vill eller inte & det är finare att acceptera det än att försöka kämpa emot med att som 40-plussare försöka se ut som att man är 20 år.


Igår hade jag tänkt börja möblera om lite i vardagsrummet, kom på att jag behöver en ljuskälla vid ingången & kom på att jag kan flytta ena soffan & soffbordet. Nu blev det inte gjort igår utan får bli av idag i stället då min far ringde & frågade om vi skulle åka & se på en gravsten. Det är helt j-a otroligt så mycket billigare de är i Finland än här i Sverige & dessutom ingår det i priset att de kommer hit till Kalix & sätter den på plats. Den stenen vi tittade på kostar drygt 20 000:- här medan den i Finland ligger på ca 11 000:- så nog lönar det sig att åka 5 mil.

Enda problemet var att min far inte kunde prata med henne på begravningsbyrån då hennes svenska var väldigt begränsad, fick gå över till engelska innan hon kom på att ringa sin chef så jag fick tala med henne på telefon. Nå, nu ska vi ha mail-kontakt & jobba fram den perfekta gravstenen som de kommer & sätter upp när kälen är borta.


Måndag kväll mötte jag upp med en gammal arbetskamrat & hennes hund Peppe så att han & Wilma fick leka. Det hela kom till av  ett misstag... På dagen var jag ute med Wilma nere vid älven, hon springer alltid lös & när jag vill att hon ska komma busvisslar jag bara. Då hör jag någon långt bort ropa att "det var ett j-a gafflande" samtidigt som hunden hennes drog. Jag blängde & undrade vad det var för j-a kärring som tror att jorden snurrar kring henne samtidigt som jag tänkte att har man inte pli på hunden så är det rakt inte mitt problem.

På fejjan tog jag upp detta & då skrev min f-d kollega att det var hon men att hon ropat att vi skulle vänta så att hundarna fick leka vilket jag inte alls hörde ha ha ha... Dessutom hade det börjat med att hon kopplade hunden då hon undrade vem det var som var så duktig på att busvissla & var rädd att hunden skulle sticka. Ja ja, jag har inte alltid den bästa hörseln & dessutom var glasögonen hemma.

De hade i alla fall roligt när de fick leka & Wilma var trötter hela kvällen, bytte bara ställning där hon låg på soffan.


Nä nu ska denna bitterfittan ta tag i livet & diska, dammsuga & möblera om så kan jag sitta ner med gott samvete efteråt i stället   


Tjillevippen


 

Foto taget vid Kalixälven

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards