Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Malin - 10 februari 2014 23:53

Såg precis att jag idag hade lagt in mitt 100:e inlägg tjohoooo.... Det firar jag inte med att äta något gott, inte heller med någon låt typ Congratulations utan  jag gör det på "Malins Vis"... Med ett 101:a inlägg där jag hoppas att ni liksom mig vrider er av skratt när ni ser denna videosnutt. Helt enkelt crazy & så roligt (enligt mig).


Tjillevippen

Av Malin - 10 februari 2014 22:53

Tänk om det vore lördag hela veckan... Skulle vi uppskatta lördagen lika mycket då, tror nog inte det. Tänkte på det när jag råkade på Kurt Olsson sjungandes Lördag Hela Veckan.

När man är "mellan två jobb" så kan man tro att vardagar & helger är likadana men så är det faktiskt inte, inte för mig i alla fall. Jag längtar också till fredagen & helgen, måndagen känns lika trög som för alla andra som jobbar. Men det är väl väldigt individuellt hur man göra det.


I morse när jag varit ut med hunden diskade jag & bäddades sängen, det har blivit mitt lilla steg att komma in i rätt riktning & rutiner efter allt som hänt. Efter det dammsög jag & tog en härligt skön dusch. Tog lite frulle & satte mig vid datorn, checkade om det fanns några nya jobb att söka men icke.

Var med min far ut & handlade plus besökte mammas grav, vi ses nästan varje dag efter mamma gick bort. Tänk så ensamt det måste vara när den man levt tillsammans med i 57 år går bort. När hon inte finns kvar vid din sida.

Måste börja gå igenom hennes saker, pappa har bokat ett bord på loppis i 2 v så där ska vi sälja bort en del då det finns så mycket fina kläder som kan komma till glädje för någon annan. Många springer till typ Kupan & lämnar allt men jag vill inte att personalen där i vanlig ordning tar det bästa själv. Då är det bättre att sälja dem för en billig penning åt någon som verkligen behöver dem. Tror att ni förstår hur jag menar.

Vi ska även gå igenom porslin & se vad som verkligen används & det resterande ska säljas. Pappa har börjat gå igenom en massa för att rensa, han säger att ingen vet ju hur länge till han lever & att han inte vill att vi ska behöva ta hand om allting. Jag förstår hans sätt att tänka även om jag inte vill tänka på att tappa honom också redan nu.

Jag har tänkt på det som singel & barnlös, vem ska ta hand om mig när jag blir gammal? Vem ska hjälpa mig med de där små sakerna? Man får väl klara sig så gott det går själv & när kroppen säger ifrån får man förlita sig på våran briljanta vård som vi har i Sverige... Not... Har ju liksom sett mycket skräckexempel & ser inte fram emot det.

Nåja, nu lever jag ju här & nu, ska inte springa händelserna i förväg & jag ska förhoppningsvis ha många år kvar innan jag ska in på något hem men man vet aldrig vad livet har för överraskningar.


Idag råkade jag på uttrycket "livet blir vad man gör det till"... Kanske stämmer det men ibland rår man inte över allt som finns omkring en utan helt enkelt får acceptera det.

Vad skulle hänt om jag inte... Och vad skulle hänt om jag hade... Nä, jag har inte tänkt se bakåt på alla eventuella missar eller misstag jag gjort genom livet för någonstans har jag ju ändå lärt mig något & mycket det jag gått igenom är det som har format mig som person. Framtiden däremot kan man ju påverka på ett eller annat sätt.

Kommer så väl ihåg när jag under en meditation såg några damer på "andra sidan" som hade hand om min väv där de vävde det som komma skall i mitt liv. Undrar om det stämde & i så fall hoppas jag att det var en fin väv.

Skulle väl dock aldrig vilja veta vad som komma skall, vad otroligt tråkigt livet skulle bli om man visste allt innan det sker. Jag har ju tidigare lagt en del tarot men det skulle aldrig falla mig in att lägga kort för mig själv, konstigt kanske men nä jag vill inte göra det. Det mediala som var en stor del av mitt liv tidigare finns fortfarande kvar men inte i lika stor utsträckning. De gånger jag tar fram korten kan vara när en vän är på besök men inte annars.

Meditera skulle jag också behöva göra oftare, gärna varje dag men tar mig liksom inte tid. Vilket är rätt konstigt när jag har tid att sitta vid TV:n flera timmar om kvällen    Konstigt hur man prioriterar ibland ha ha ha.

Kanske att jag skulle ta & göra upp ett schema för mig själv så att jag får ut mesta möjliga av dagarna, så att jag avsätter tid till sådant som gör mig gott vilket meditation gör. Något att tänka på faktiskt.


Nä, nu känns det som att det är dags för vovven att få kissa en sista gång innan vi lägger oss & avslutar denna dag.

Sov så gott alla bloggare & bloggläsare.


Tjillevippen


Tänk på detta när livet blir lite komplicerat  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards