Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Malin - 13 februari 2014 07:19

Goooood morgon kära läsare, roligt att se att så många kikar in & tar del av mina tankar som löper amok i skallen   

I några dagar har jag funderat på detta med mobbning i alla dess former för det finns ju så otroligt många sätt att mobba någon & i slutändan är det ju de som mobbar som är riktiga förlorare för måste man lyfta sig själv genom att trycka ner andra då har man ta mig f-n inte kommit långt i sin utveckling.


I veckan har jag råkat glida in på realityserien Farmen där en kille sitter & kallar folk för hjärndöda, för det första borde han slå upp vad ordet betyder & för det andra borde han se till att mogna för han är ändå i 30:årsåldern & borde veta bättre. En tjej som varit mobbad i sitt liv lämnade programmet, inte kanske enbart på grund av honom men hans påhopp var droppen som fick bägaren att rinna över & hon mådde verkligen dåligt. Nu när hon är ute har man börjat hoppa på nästa tjej, även hon har fått diagnosen hjärndöd av honom. Vad gäller den serien börjat jag undra om man verkligen är på en farm eller om man hamnat på en paliativ avdelning inom vården.

Denna kille är invandrare så han om någon borde väl veta hur det känns när man står utanför & folk kastar skit på en.

Att sedan TV4 låter detta fortgå tycker jag är en skam & visar rätt tydligt hur de ser på mobbig, piece of cake. Så på bästa sändningstid ska våra barn lära sig att det är ok att mobba & att det inte får några följder. SKAMLIGT TV4.


Sedan har jag funderat på detta med nätmobbning, hur många tonåringar har inte sista tiden tagit sitt liv på grund av just nätmobbning. Hur många fler tonåringar kommer att ta livet av sig på grund av nätmobbning innan något görs? De här sjuka människorna kan bara logga in & gömma sig bakom anonymitet medan de skadar sårbara tonåringar, det är verkligen hemskt att man går in på en site med ett enda syfte. Att trycka ner någon annan för att göra sig själv viktigt utan att tänka på konsekvenserna.


Jag har själv aldrig blivit mobbad & inte heller utsatt någon för det, mina föräldrar lärde mig att behandla andra som jag själv vill bli behandlad & det rådet följer jag. Om nu inte någon visar att de inte är värda min respekt, då låter jag dem veta det men UTAN att mobba men för att markera att det inte är OK.


Däremot så har jag i vuxen ålder märkt att man inte duger om man är överviktig, då anses man vara lat & bara sitta på sin feta röv & smälla i sig mat. Trångsynta människor utan insyn i vad övervikt beror på ser sig själv som bättre.

Nåja, mig sätter man sätter man sig inte på & jag kan försvara mig. Min viktökning började på 80:talet efter en ridolycka när jag skadade ryggen & fick ta en sjuhelsikes massa piller för att kunna existera. Med åren har jag lärt mig att leva med smärtan men då kommer ett annat problem in... Regelbundna måltider... Jag är sådan att jag kan gå utan man hela dagen utan att känna hunger & vid 20 på kvällen kommer jag på "oj jag har inte ätit". Med andra ord ställer kroppen in sig på svält & lagrar allt jag äter då den inte vet när den får mat nästa gång. Så, för mig är det en kamp bara detta att äta regelbundet.

Kommer så väl i håg när jag & min väninna var till Turkiet på semester, på vägen hem när vi gick genom säkerhetskontrollen gjorde en turkiska sig lustig över min övervikt utan att veta att Malin faktiskt förstår turkiska... Snacka om att hon blev rolig när jag markerade för henne att det inte är ok att göra lek av andra. Bara för att man är blond & överviktig så är man absolut inte dum i huvudet & det gäller ALLT & ALLA...


INGEN ÄR DUM, FEL ELLER FUL... VI ÄR BARA OLIKA & DET ÄR VÄL DET SOM ÄR CHARMEN MED VÅRAN VÄRLD ATT VI FAKTISKT HAR RÄTT ATT VARA DET. KOM IHÅG ATT DU DUGER SOM DU ÄR & VILL DU TILL EXEMPEL GÅ NER I VIKT SÅ GÖR DU DET FÖR ATT DU SJÄLV SKA MÅ BRA & INTE FÖR ATT DE RUNT OMKRING DIG SKA ACCEPTERA DIG. DET SKA DE GÖRA OAVSETT HUR DU SER UT.


Nä, nu ska denna "fetknopp" ta tag i livet för jag duger precis som jag är   


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards