Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Tung vecka hittills....

Av Malin - 19 februari 2014 20:41

I måndags kom dagen jag fasat för då jag visste att den skulle bli väldigt känslosam. Dagen då vi skulle börja gå igenom mammas saker. Vi har ju bokat bord till på lördag på second hand för att sälja de kläder som är fina vilket är väldigt mycket då hon aldrig nötte dem. Många lämnar till typ Kupan men det ville inte vi då vi som sagt vet att personalen oftast river & sliter till sig det som är fint & sätter resten i butiken. Vi vill att alla ska ha chans att köpa & därför har vi i stället second hand med billiga priser. Samtidigt passar vi på att rensa annat tjaffs man har hemma & säljer, böcker, paraplyer, oöppnade förpackningar med broderier med mera.


Under måndagen hann vi gå igenom garderoberna med mammas kläder & jag måste säga att jag grät många gånger, hann börja innan jag ens var hos dem. När man rensar ut kläderna känns allt så slutgiltigt, vist finns det andra minnen än kläder men det känns ju som att man städar ut henne.


Så igår morse kom pappa med kläserna hem till mig så att jag kunde märka dem med bordsnummer, när han ändå kom tog han med WIlma en sväng då han skulle ner till kolonilotten.

Jag gick in i köket & fortsatte med att diska, när jag står där ser jag något mörkt svepa in från hallen & in under köksbordet. Naturligtvis tänkte jag att det var Wilma men kom snabbt ihåg att hon ju just farit med pappa. Blev kyligt & jag rös samtidigt som jag blev lätt yr i huvudet & all ork åkte ur kroppen. Kändes som att jag bara villa ligga ner & vila, känslan försvann dock efter några minuter. Måste varit mamma som kom för att säga hej, så tolkar i alla fall jag det. Gick & lade mig just innen 12 på kvällen & när jag låg & såg tv hörde jag ljud från köket, kikade mot Wilmas bädd för att se om hon gått iväg men icke, hon sussade gött i sin säng.

Känns i alla fall som en liten tröst att man vet att man har någon som vakar över en.


Idag så fortsatte jag med märkningen av kläderna & det är ju helt sjukt vad som kan få en att gråta... Ett hårstrå så börjar tårarna flöda igen. F-n vad jag saknar mamma.

Idag efter jag gjort klart kläderna blev jag väldigt trött, lade mig efter lunchen att vila på soffan när pappa ringde & var på väg. Så vi var en tur till graven, handlade & sedan fixade vi några papper som han skulle skicka iväg.

När jag kom hem hade jag en riktig skallebang så det var skönt att få ta en treogrogg & lägga sig på soffan ett tag för att vila. Nu har jag suttit & sett Mästerkocken med ett halvt öga medan jag skriver här & snart börjar Mia På Grötö, gillar det programmet som är så härligt enkelt men där man ändå har djupa diskussioner.


Med detta lämnar jag er & önskar er alla en riktigt fin kväll. Hoppas att vi snart ses här igen.


Tjillevippen


Saknar världens bästa mamma     


 
 
luvcatz

luvcatz

22 februari 2014 01:00

Usch, det måste juh göras o det är väl skönt när det är gjort o kommit till nytta för nån annan ist :/

Det är klart hon ser till dig o din far <3

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Malin

22 februari 2014 12:21

Ja det måste ju göras, så är det men jisses vad jobbigt känslomässigt.
Mmm... Jag vet nu att hon är här hos oss & det är skönt att veta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards