Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Malin - 22 februari 2014 12:24

Tjena Tjena Mittbena som Bert ljung brukar säga, nu är lördagen här & jag hoppas att ni alla mår bra & slipper alla förkylningar & kräksjukor som går. Har själv ibland känt att halsen varit på G att bli dålig men har då motat det med lite ingeförste som förövrigt smakar blääähhhh men gör nytta.


På morgonen har jag & min far varir till second hand butiken & lämnat allt som ska säljas, nu är det bara att fortsätta med att gå igenom källaren & fylla på därborta allt eftersom. Tänk vad man samlar på sig under alla år & hur mycket som bara ligger "i fall att", har man inte använt det på 10 år så lär man knappast använda det igen.

Efter har vi varit till kyrkogården & även hämtat lite kakor som jag beställde från Grans naturbruksskola i Piteå, blev en ask med Dagnys Dammsugare, en Pappas Punschbollar & en Kajsas Kafékakor. Så skönt att ha något hemma ifall någon kommer oplanerat förbi på en kopp kaffe.

Så i kväll får Mari en fika när hon kommer förbi, kommer nog att landa fint i magen tror jag.


Nu till ämnet som min rubrik ger en hint om vad det handlar om... Självförtroende. Just nu känns det som att jag har noll av detta, jag är dessutom en sådan person som sätter höga krav på mig själv & går det inte enligt planerna slås jag ner.

Jag vet, jag är låååååångt ifrån den enda som känner att man inte duger, att man har misslyckats, att man inte ser ut bra nog osv. Jag vet även att det inte är vad andra tycker utan min egen syn på mig själv, jag måste helt enkelt sluta ställa för höga krav på mig själv. Visst är det bra att ha ett mål att sträva efter men det måste vara realistiskt & inte en dröm.

Och detta med utseende, åt andra säger jag att du är bra som du är. Vi får alla se ut som vi gör & det är charmen med våran värld att det finns plats för oss alla. Jag vet att det är så men tycker ändå inte att jag är fin på något sätt utan mer som ett åkerspöke.

Det som fick mig att fundera på detta var igår när det var en man som vi kan säga, har en högre position inom en viss krets, en man som kan få de flesta damer som enligt veckotidningarna & modevärlden är vackra.

Han tar i alla fall kontakt med mig, säger att han sett mina bilder & att han gillar det han ser. Då jag har flertalet album på denna sidan säger jag "tack för komplimangen, roligt att du gillar bilderna men är det säkert att du ser bilderna jag är på? Jag är ju modell större". Vilket j-a svar av mig... Kunde jag inte bara ha sträckt på mig & känt att vad roligt att någon gillar mitt utseende, nej, jag måste racka ner på mig själv. Av någon konstig anledning när jag får en sådan komplimang så tänker jag direkt, driver människan med mig. Jag tror ofta att jag inte är bra som jag är bara för att jag är modell större & ingen liten glasspinne med reservdelar i silikon men tänker inte på att det faktiskt finns massor av män som uppskattar oss damer modell större. Måste börja tänka om men jäklar vad svårt det är att göra det. Det är konstigt att att jag tillåter mig själv att trycka ner mig medan jag säger ifrån om andra gör det. Jag tar ju ingen skit från andra så varför från mig själv?

Nä nu får denna j-a bitterfitta börja & tänka om, JAG ÄR BRA SOM JAG ÄR!!!


Nu ska jag sätta igång & städa lite & sedan blir det en liten nap på soffan då jag sov dåligt i natt.

Ha en fin dag alla som orkat läsa till slutet & förstår mina hopp från det ena till det andra   


Tjillevippen


Nu är det slut med att se ner på sig själv!!!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards