Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

I morgon är det fredag :)

Av Malin - 27 februari 2014 11:19

Tjeeeeeeenare, hoppas att veckan hittills varit bra för er alla som nu råkas kika in här hos mig. Allt bra här men jisses vad trött jag är, i natt har jag nämligen legat & tvillat omkring i sängen, varit upp & druckit 5 eller 6 ggr så ingen sammanhängande sömn här inte.


Satt igår kväll & säg Jills Veranda då Kristian Gidlund var med, ett sådant känsligt avsnitt där mina tårar bara forsade hela tiden. Vilken otrolig kille det var sin ringa ålder till trots & när jag hörde att han i sin bok skrivit ett brev till de barn han aldrig kom att få pga att cancern snart skulle släcka hans livslåga så sprutade mina tårar. Det var absolut det bästa programmet hittills i den serien & nu måste jag se till att få tag på hans bok & läsa den.

Så såg ni inte gårdagens avsnitt klicka på denna länka för att se det http://www.svtplay.se/jills-veranda-nashville


Igår var jag & min pappa till Torneå där vi bokat in möte för att beställa gravstenen & nu är den äntligen klar. Vi tog den som vi båda fastnade för första gången vi besökte dem, i svart granit med inbygd ljushållare & ovanpå kommer de montera en liten ängel som sitter på stenens kant & vakar. Alltså, fatta hur dyra stenarna är, bara grundpriset ligger på ca 11 000:- & med ljushållaren, text + ängel blev slutpriset 25 000:-. Nåja, den ska stå länge så bättre att köpa kvalité, vet inte hur mycket den skulle ha gått på här men när jag frågade här låg enbart grundpriset på stenen på 16 000:- så det är avsevärt billigare i Finland.


Nä, nu ska jag ta & kasta mig på soffan under filten ett tag, kanske kan sova igen lite i alla fall av den sömn jag missade i natt.


Tjillevippen


Bara för att Kat Von D är så skön  



 
 
Ingen bild

Anneli

3 mars 2014 13:25

Hej!
Blev tipsad om din blogg av min svägerska för ca 1 år sen. Hon bor i Stockholm och jag i Kalix... :) Tittar in här då och då, tycker att du skriver så bra. Intressant, rakt, roligt, spännande, sorgligt, fängslande och att du tar upp ämnen som är både svåra och såna som är mer lättsamma.
Angående Kristian Gidlund så finns hans bok att låna på biblioteket. Läste den för några veckor sedan, den är riktigt, riktigt bra! Men man orkar inte läsa hela på en gång, måste ta pauser och andas lite. Rekommenderar den starkt, en av de bästa och mest gripande böcker jag läst...

Malin

3 mars 2014 21:31

Hejsan Anneli :)
Tack så mycket, vad roligt att du gillar att kika in hos mig. Finns så mycket som rör sig i min skalle & ibland är det riktigt skönt att få skriva av sig. Har hjälpt mig bra när min mamma gick bort.
Jag tror nog precis som du säger att man får lägga bort Krisitans bok ibland. Bara när jag såg Jills Veranda så sprutade mina tårar konstant så jag var tvungen att ta av glasögonen :)
Ser fram emot att få öppna den & börja läsa, tack för tipset om biblioteket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards