Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Malin - 9 mars 2014 09:15

Är det så för er, att söndag är vilodag, eller försöker ni hinna med så mycket som möjligt denna sista dagen för veckan? Även om jag inte jobbar just nu så tillhör jag ändå den senare gruppen så tvättstugan är inbokad & samtidigt ska jag nu rejält gå igenom min garderob. Se vad som används & vad som faktiskt kan packas ner eller rent av kastas, har man inte använt kläderna på 2-3 år så lär de inte användas mer. Hur mycket har man inte redan nerpackat i banankartonerna som står i förrådet, tar bara upp onödig plats & kommer garanterat aldrig mer att användas men det är klart... Om man plockar upp de kläderna på 20-30 år så är de väl antika   


I torsdags var jag ju på intervju för sommarjobb på Ikea, ingen vanlig intervju utan kändes mer som när man på en kurs ska lära känna de andra deltagarna. Har ju hållt i flertalet sådana när jag varit handledare inom projekt & data.

Kändes bra men man vet ju aldrig, de ska ju intervjua hela 130 personer till 40 platser. Ska jag vara ärlig så hoppas jag hellre att jag får det andra sommarjobbet jag sökt, på kyrkogården här hemma... Ett toppenjobb om sommaren & dessutom på hemmaplan, kan ju bli tjorvigt att pendla när man inte har körkort. Och då tjänsten på Ikea inte är 100% så kommer jag väl att få betala för att jobba med tanke på busskonstnaden så kommer ju inte gå framåt direkt.

Nå får se hur det blir men nog hoppas jag på jobb hemma här i stället.


Helgen har varit väldigt lugn, började bra på fredagkväll med ösregn, gillar inte alls när det regnar men det är bra att snön försvinner i alla fall. Ok... Rätt mysigt var det att lägga sig på kvällen med öppet fönster när det regnade & stormade, sov jag riktigt bra.

Igår tog jag & Mari en promenad på förmiddagen men den blev inte så lång, blåste så förbenat kallt & dessutom direkt in i mitt öra. Fixade till mig innan vi gick, vid avfärden såg mitt hår ut som en piasavakvast & när jag kom hem som ett åkerspöke. Var liksom ingen idé att fixa till sig innan den promenaden.

På kvällen kom Mari på besök & vi såg "Mello" med ett halvt öga, under omröstningen bestämde jag i alla fall att om den där bruden Ace Stortönt vann så skulle jag bojkotta hela skiten i år. Jag menar, de som har ticks har ju en anledning till att de gör grimaser, vad har hon för anledning? Jäkla fjant & låten fullkomligt sög, tur att en riktig artist som kan representera vårt land på ett bra sätt vann.


Och så har vi nu söndag... Söndagen till ära ska jag i alla fall tvätta, dagens höjdpunkt liksom. Vaknade redan kl 5 & innan klockan slagit 6 kom jag & Wilma in från morgonpromenaden.

Köpte i veckan en jättefin byrå av en tjej så bara jag rensat garderoben ska jag sätta igång med möblerandet i sovrummet. Har äntligen efter 2 år kommit på i vilket stuk inredningen ska gå i sovrummet, tog beslutet när byrån kom in dit. Så först av allt ska TV:n ut, den ska in i vardagsrummet & den i vardagsrummet får pension, så vill någon nära ha en tjock-tv gratis, välkommen.

Byrån är kanonfin, det enda jag behöver är ett handtag som saknas på en låda & en knopp till skåpet. Handtaget får jag gå här & se på affärerna men knoppen har jag redan hittat & ska nu beställa. Knoppen är i form av ett hänglås där det hänger 2 nycklar, kanonfint.


Nä nu ska jag försöta få "tummen ur röven" & göra lite nytta. Hoppas att ni alla fåt en fortsatt fin söndag.


Tjillevippen


   

Byrån & knoppen som nu ska beställas till dörren

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards