Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Malin - 14 mars 2014 20:06

Var idag in på en affär på orten där det blev lite surr med personalen & efter ett tag kom vi in på arbetslöshet & arbetsfömedlingen. Då säger den ena av damerna att många som är utan jobb bara reser & fröjdar sig men måste man som arbetslös sitta deprimerad & ha tråkigt hela dagarna? Man gör ju sitt bästa, de flesta av oss i alla fall, för att få ett jobb men det är ju liksom svårt att söka jobb som inte finns.

Hon tog upp att hon minsann vet en tjej som var typ 27-28 år som reste varje år men inte hade jobb men vad är det som säger att inte den tjejen bor hemma fortfarande eller kanske har en sambo/make med jobb. Tycker nog inte att man ska vara så snabb att sladdra om folk när man inte känner dem.

Är ju själv arbetslös & tillhör den lyckligt lottade skaran som ska få åka utomlands i maj, blir 1 vecka då jag inte vill att pappa ska behöva vakta Wilma för länge. Ännu mer lycklig är jag då det är min moster som bjuder mig på resan då hon tycker att jag efter allt den senaste tiden behöver komma bort & slappna av. Jag kommer att åka till Alanya med min väninna Mari, där finns ju allt... Sol, bad, god mat & inte alltför lång resväg när man bara ska vara en vecka. Blir övervägande till att ligga i solen & slappa om dagarna för att om kvällarna gå ut & äta gott. Vi kommer bo i en fin 2-rums lägenhet & på planet hade vi så tur att de vanliga platserna var slut & vi blev uppgraderade med lite gratis drinkar & bättre mat + 10 kg extra bagage... Det sista är mycket värt för sista gången fick man betala extra på flygplatsen.

Det där med att inte ha råd förresten bara för att man är utan jobb... Finns ju faktiskt de som har välbetalda jobb men ändå inte har råd till allt, tar en massa lån & hamnar i programmet Lyxfällan   

Jag skulle gärna göra mer under dagarna när jag är ledig men har inte råd, skulle vilja gå på gym, simma osv men får hålla stramt i pengarna & prioritera så prommisar med vovven får det bli.

Äsch då, jag har det bra ändå, fast jag är en nedslagen arbetslös medelålders kärring ha ha ha... Är jag sämre för att jag försöker hålla mig positiv, skulle nog inte tro det. What dosen't kill you make you stronger.


Nä nu ska bitterfittan göra kväll & inta ryggläge på soffan, avslutar med en liten bild jag fixade till idag & som vänder sig till alla fjantar med sina selfies med plutande läppar & tuttar upptryckta i kameralinsen.


Tjillevippen


 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards