Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Malin - 19 mars 2014 20:58

Idag lade jag mig på sängen ett tag & surfade på mobilen, kom på att jag skulle rensa bort lite foton. Började bläddra igenom & kom först till bilderna av mammas begravning & sedan bilder från salen efter hon avlidit & var tvättad, kammad & klädd i sina kläder som jag & min svägerska hämtat snabbt. Bilden av henne i sängen & pappa på stolen vid sängen fick mig att brista i gråt. Igår brast det också när jag så gärna hade velat ringa henne för att prata & insåg att jag aldrig mer kommer att få höra hennes röst igen.

Idag när jag låg & snörvlade som värst ringde min fina vän & förälskelse, han som får mitt hjärta att slå ett extra slag & som gör mig varm inombords. Det var skönt att han ringde, att jag fick höra hans lugna stämma som alltid får mig att må bra. Han har själv mist båda sina föräldrar så han kan sätta sig in i hur jag mår & det är väldigt skönt.


Nä usch... Nog med ledsamheter... Vad har jag mer gjort idag... Förutom att grina... Hmmmm... Well well... Jag har varit ner på strandpromenaden med Wilma, varit & handlat, städat kök & badrum för att i morgon ta resten av lägenheten. Tänkte inte stress städa utan har som mål att vara klar till fredag i alla fall ha ha ha... Tagit fram lite lamm så i morgon när jag stiger upp ska jag laga till en gryta med sting tänkte jag. Får den puttra medan jag städar. Förövrigt har jag inte något inplanerat mig veterligen... Jo förresten... Måste få klar min mössa jag började sticka i november, har typ 5 centimeter kvar så kanske att jag skulle ta mig i kragen & slutföra den.


På tal om ingenting alls så var jag igår på syntest inför ansökan om tillstånd att övningsköra, utan glasögon låg jag precis på gränsen men med dem på fick jag klartecken. Jag som tycker att jag har så bra syn & har en teori om att jag kan "öva" upp ögonen när jag inte använder glasögon. Optikerna verkar inte hålla med ha ha ha... Nåja, snart får alla se upp på gatorna när jag kommer ut i trafiken.


Nu ska vi se vad jag funderade på när jag stod i kassan på Ica... Stod en dam framför mig i kassan, en mager kvinna som såg ut smått härjad & gladeligen tittade ner på mig innan hon bad att få några paket cigaretter.

Ja ja, tänkte jag... Jag har misshandlat min kropp i ca 20 år & gått upp i vikt, det är en misshandel av mig själv som syns utvändigt men... Din misshandel av kroppen syns inte, undrar just hur lungorna ser ut på dig efter alla cigaretter.... Man kan misshandla sin kropp på många olika sätt & jag är mycket medveten om att jag är överviktig men tar ingen skit för det utan håller huvudet högt.

Visst funderar jag ibland på hur genant det ska vara att visa sig i bikini när vi åker på semester, jag är absolut inte nöjd med min kropp men ska jag skämmas??? Aldrig, jag ska öven i bikini hålla huvudet högt & det kommer garanterat att reta gallfeber på vissa när jag visar upp min gaddade, feta kropp... Not my business, ta hand om er själva så jag jag hand om mig helt enkelt.


Nu har jag för ett tag sedan fått reda på att min vän är på väg in på lasarettet, hoppas att allt går bra. Jag kan inte vara med mer än i tanken men hoppas av hela mitt hjärta att det går bra. Väntar på uppdatering efter att ha fått komma in till läkare.


Nej, nu ska jag se American Pie så jag får skratta lite efter alla tårar, kan jag verkligen behöva. Så jag lämnar er lika förvirrade som alltid av mina skutt mellan ämnena & önskar er en riktigt fin kväll.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards