Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Lördag hela veckan

Av Malin - 29 mars 2014 06:54

Tänk om det var lördag hela veckan, då skulle man förmodligen inte uppskatta helgen på samma sätt som man gör nu. Sitter här med mitt ingefärste & har sett Scooby Doo ha ha ha... Ja ni vet, jag & tecknad, har en svaghet för det, kanske för att det påminner om barndommen... Vad vet jag.


Vaknade redan kl 6 men å andra sidan somnade jag rätt tidigt igår kväll. Vaknade bara vid 4 i morse & sedan när jag somnade om drömde jag & jag kommer ihåg drömmen. Jag var i Paris igen men samtidigt var jag i Stockholm där jag skulle hälsa på min moster. "Mitt" drömStockholm ser ut likadant var gång jag drömmer men stämmer inte med verklighetens Stockholm & alltid handlar drömmen om att jag inte hittar till hennes lägenhet. Denna gången var jag utan pengar, hade ingen mobil & var vilse. Hade dessutom ingen dörrkod så jag visste att även om jag hittar dit kommer jag inte in samtidigt som jag inte heller kan ringa & fråga koden. Med andra ord en helt omöjlig situation.

Drömmen börjar oftast med att jag är på väg ut för att utforska området, i denna drömmen hade jag en gammal rosa tantcykel utan växlar & efter att ha trampat lätt blev det supertrögt & jag kom ingenstans.

Eftersom drömmen gång efter gång återkommer, dock med olika innehåll men alltid met att jag utforskar & inte hittar tillbaka så undrar jag om den vill säga mig något. Kanske att jag ska ta klivet ut i outforskat område & göra allt jag bara drömmer om. Drömmar har ju oftast en symbolik.


Igår gick dagen rätt snabbt, vet egentligen inte vad jag gjorde... Ja, jag var med min pappa & köpte gula penseér till mammas grav vilka sedan planterades. Perfekta blommor då de tål några kallgrader.

På eftermiddagen tog jag & Mari en promenad längs strandpromenaden, var riktigt vackert & skönt då det inte blåste. Wilma var givetvis med & sprang runt & tuggade på grenar & mådde toppen. Passerade koloniområdet & stannade till för att se på stugorna då Mari uppmärksammade en naken man som stod & gned in sig med snö ha ha ha... Var en av stugägarna som har byggt en liten bastu, ingen dusch så var väl därför han gned in med snö men vi var ju inte dirket osynliga så man kan ju undra varför han kom ut precis när vi stod där. Ja ja... Spekulera kan man, samma man stötte jag på när jag förra sommaren en lördag var ut med hunden. Då drog han ut byxorna för att visa att han inga kalsonger hade & pratade sex... Ja ja, sa jag, tomma tunnor skallrar mest & gick.

Det var i alla fall en skön promenad & innan vi skildes åt varsit håll så undrade vi vad det var för ljud vi hörde, trodde knappt våra ögon när 2 svanar passerade över oss. De har verkligen kommit för tidigt, den varma vinterna lurar många.

På kvällen satt jag & såg Lets Dance med ett halvt öga & medan jag väntade på "Welcome To Sweden". Vilken helt otroligt härlig serie som är sann i mångt & mycket men även bjuder på många skratt. Fullkomligt älskar den & längtar redan till nästa fredag. Började även i veckan att se den nya Danska serien Badhotellet, den var överraskande bra & likaså med den så längtar jag till nästa avsnitt.

Jag & min flirt låg & chattade hela kvällen lång samtidigt som jag såg TV. Min goa gubbe med ett hjärta av guld   

I veckan lade jag in en bild på mig & Mari som vi tog hos Stockholms Stylisterna, där skrev jag att eftersom vi inte har man eller barn så tar vi kompisfoton i stället för familjefoton som alla andra. Fick då ett pm att jag är väl inte alls singel ha ha ha... Kan man ha ett förhållande med någon man aldrig träffat? Nej brukade jag säga men jag börjar vackla i min tro nu när jag själv är mitt i det. Samtidigt som jag är realist men en sak är i alla fall klar, jag är inte på något sätt intresserad av andra män utan det är han som finns i mina tankar. Han har verkligen fått mig att må bättre de sista veckorna & jag känner att allt ljusnar.


Idag skiner solen & jag hoppas att det får fortsätta vara vindstilla så att jag kanske kan sitta på balkongen & sola ett tag. Mustaschen måste ju underhållas ha ha ha... Man hungrar verkligen efter ljuset & solen nu.

I kväll blir det en promenad igen med Mari innan vi sätter oss & umgås, idag är det ju blott 49 dagar till vi åker på våran hett efterlängtade semester till Turkiet. Blir väl att vi äter något gott, dock hälsosamt, och surrar.


Hoppas att ni alla får en riktigt solig & fin helg, njut i fulla drag. Avslutar med en av mina favoritlåtar som jag aldrig tröttnar på, nästan bättre än orginalet av Sabaton.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards