Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Skönhetstävlingar för barn

Av Malin - 31 mars 2014 07:28

Nu är jag på G att kritisera något som jag tycker är helt vansinnigt, skönhetstävlingar. Satt igår & såg ett program där man just tog upp skönhetstävlingar för barn & hur de går till. För det första ska jag säga att jag tycker att skönhetstävlingar överlag är idiotiskt, något som får en massa människor att tro att man måste se ut som en modell för att duga. När det sedan kommer till dessa tävlingar för barn så är de ju bara horribla.

Mammor som själv inte blev något står bakom & puschar barnen, tränar dem som hundar... Övar sina 4-åringar i att stå & kasta slängkyssar & se sexiga ut vilket enligt mig attraherar alla j-a pedofiler & gör barnen utsatta. Man sitter framför scen & gestikulerar & visar vad barnet ska göra & går det inte som man vill snörper man på munnen & skakar på huvudet. Man visar klart & tydligt att man inte är nöjd med sitt barn, ett barn som gör allt för att mamma ska bli glad, ett barn som är 4 år....

När barnen gråter så stryker man över det med att "hon gillar bara inte när man sätter upp håret, hon älskar att stå på scen & bli fotad"... Säg mig ett barn som inte gillar att posera framför kameran. De flesta barn gillar det & tycker det är kul men dessa skönhetstävlingar är ju inte enbart stunden på scen. Skulle vilja kalla det för heltidsjobb då vissa av barnen knappt får vara barn & leka med kompisar för att de ska öva varje dag.

Jag började kolla in detta lite närmare & hittade då ett reportage om en mamma som låter sätta botox i sin dotter som är 8 år.... JA 8 ÅR!!!!!!! Det är ju bara för j-a sjukt, ska inte den mamman granskas för barnmisshandel.  

Dessa program är ju oftast från USA men jag undrar hur detta ser ut inom vårt lands gränser.

Vansinnigt säger i alla fall jag.

Inte bara inom skönhet som föräldrarna står bakom förresten utan detta fenomen visar ju sig i alla sporter för barn, såg det själv när jag lärde barn att åka skridskor i en klubb på orten & då snackar vi barn 4-6 år. Jisses, ska inte barn få prova på olika sporter & ha roligt, så var det i alla fall när jag var liten. Man testade på bandy, basket, fotboll, modern gymnastik m.m men i slutändan blev det ridningen som stod mig varmast om hjärtat.

Men när man står på sidan om planen & hör föräldrar skrika ut svordommar & bete sig som om de är på en match i elitserien så har det gått för långt. Nä usch, låt barnen göra sina val när det gäller sporter, låt dem ta de besluten själv, man kan ju stå vid deras sida ändå & fostra dem utan en massa fula ord pressa dem till sådant de inte vill.


Så, har jag fått spy ut lite galla ha ha ha... Kan ju inte denna vecka mer än bli bra & i morgon är det första april, roligt att se vad för skämt tidningarna ska försöka lura på oss då. Här har det kommit lite snö under natten & morgontimmarna men den lär tina bort snabbt.

Helgen har varit lugn & skön, har inte gjort många knop om jag ska vara ärlig. Har mest lallat runt här hemma, handlat, tagit promenader, myst & flirtat. Livet börjar faktiskt komma tillbaka efter alla sorger & på ngot sätt har faktiskt "M" hjälpt mig, han har fått mig att må så otroligt mycket bättre. Visst är fortfarande saknaden efter mamma otroligt stor men på något konstigt sätt går livet vidare, det måste ju göra det. Samtidigt vet jag att mamma inte skulle ha viljat att vi stannade upp utan fortsatte leva, samtidigt måste jag få tillåta mig att må dåligt ibland.


Nu ska jag göra den dagliga ritualen... Diska, dammsuga & kanske även piffa till mig själv så att jag vågar visa mig ute. Har tänkt baka lite idag, laga en gryta med den goda kycklingsoppan & i eftermiddag ska jag & Mari ut på en promenad. Skönt att ha kommit igång igen med promenaderna.


Önskar er alla en riktigt fin start på denna veckan.


Tjillevippen


   


8:åring får botox för skönhetstävlingens skull

 
 
Ulrika

Ulrika

31 mars 2014 08:51

Ja sjukt är ju bara förnamnet sätta botox i en 8 åring den mamman behöver ju förmyndare. Jag tycker att man borde förbjuda alla skönhets tävlingar för små barn. Det är ju inte barnen själva som vill utan det är ju oftast mammorna.

http://www.finest.se/gnildron

Malin

31 mars 2014 12:15

Ja, det skulle defenitivt behövas en åldersgräns. Att klä små barn så de ska se ut som vuxna & där man gör vad som hellst för att vinna (tex botox).
Nej, de små tjejerna skulle nog vara mycket lyckligare i galonkläder där de får hoppa i vattenpölar med kompisar än att gå igenom detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards