Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Malin - 3 april 2014 19:02

Är ju åter "thirsty thursday" & här sitter jag med en Celsius & hoppas få lite energi för att vara vaken liiite längre i kväll, har ju den sista tiden fått en ful ovana att somna på soffan framför tv:n. Man ska inte ha en mysig, varm pläd man kan ligga under för då är det kört kan jag lova & så ser jag oftast bara programmet jag ska se till första pausen & sedan är det kört. Kanske nu att Celsius kan hjälpa mig + en promenad med Wilma efter Badhotellet kan hjälpa mig.


I morse när jag steg upp ställde jag mig nästan direkt i köket & bakade brunbitar åt pappa, älskar att baka i långpanna, den går snabbt & är enkelt. Skulle baka lite mer men man kommer inte långt på 1 ägg & lite smör så det blir en tur till ica i morgon.

Har varit en sväng till graven, idag är det precis 4 månader sedan mamma lämnade oss men det känns som en evighet. Frågade pappa om vi skulle åka & köpa gula rosor att pryda graven med men han ville sätta dem i morgon lagom till helgen så vi får fixa det i morgon. Mamma sitter säkert på ett moln, tittar ner på oss & skakar på huvudet samtidigt som hon är glad över att vi fixar på graven. Jag längtar så till gravstenen blir uppsatt, då kommer det att bli så fint med gula minirosor framför. Vi har valt en sten i svart granit med inbyggt ljus, guldtext & på stenen kommer det att sitta en ängel som de skrivar fast. Kommer bli kanonfint. 

När jag kommer hem från Turkiet är det även dags för att fixa alla blommor på kolonilotten med pappa, inhandla & planera, alltid lika roligt när man får dem på plats & stugan inramas av en massa färgglada blommor. Ska jag även hjälpa honom med att skura stugan invändigt så att den är klar om någon kommer & hälsar på & behöver någonstans att sova. Tror även att jag själv kommer att övernatta där ibland, det är så lugnt & fridfullt.


Annars har jag inte gjort så mycket idag, känns som att jag mest "lallat" runt & inte fått så mycket gjort så jag får väl göra desto mer i morgon. Wilma ligger & snarkar bakom mig & fjärtar med jämna mellanrum urrrrkkkk.... Hon kan verkligen lukta... Vet inte hur många gånger jag trott att hon gjort av sig inomhus ha ha ha....

Igår kväll var hon också trötter efter att ha tampas med livliga labbehanen Wolf, hon leker hårt men han var för mycket till och med för henne ha ha ha...Tror att de också fick ta en dusch efter de kom hem, Wilma fick då gå raka vägen in i duschen så hon var vääääldigt sandig även om hon rullade av sig i snön. Mina jeans måste in i tvätmaskinen innan jag kan ta på dem igen, så även med jackan & skorna måste spolas av. En fördel är ju att man känner sim så otroligt ren när man fått av sig sådana kläder & duschat. Måste se det positiva i det hela.


Nä, nu ska jag se veckofinalen av Halv Åtta Hos Mig.


Tjillevippen


Checka in denna super staffe :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards