Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Malin - 14 april 2014 13:02

Denna lilla turkiska flicka var med i en sångtävling för barn, hennes far sitter i publiken & hon sjunger för sin mamma som hon inte vet är på plats. Denna video berör mig lika mycket varje gång.


Av Malin - 14 april 2014 12:13

Positivt tänkande kommer man långt med... Har jag hört i alla fall. Skulle idag varit på AF kl 10 men just efter 8 ringde de att min arbetsförmedlare var sjuk & återkommer för ny tid. Nå, det blir nog bra med det.

Varit ut med min far, hämtat lite påskris som han ska ha på balkongen. Själv påskpyntar jag inte om man nu inte räknar med påskharen som står på köksbordet. Kommer så väl ihåg när man bodde hemma & mamma var väldigt noga med påskfirandet, det skulle sättas upp påskgardiner, dukar, ris, pynt... Påskmiddag ska vi som sagt i alla fall ha på långfredag, blir lax, köttbullar, skinka, prinskorv, sill osv... Blir väl som vid jul en massa mat över som räcker i typ 1 vecka. Ja ja, trevligt i alla fall att få stråla samman med några från familjen.


Helgen har verkligen varit grå & i går kväll regnade det igen, nu ser det dock ut som att solen äntligen kan få tränga fram. Till påskhelgen har de lovat runt +10-12 grader, hoppas på sol så man kan sitta & sola lite på balkongen. Badenbaden väntar ju bara på mig, får man i alla fall lite färg i ansiktet tills man ska ligga på stranden & pressa.


Vet inte vad det är med mig just nu, känns som att jag inte får något gjort... Jag har tusen saker som jag skulle behöva göra här hemma men får liksom inte tummen ur röven. Idag skulle jag bra gärna vilja få möblerat & fixat lite i sovrummet men det lockar inte då jag inte har allt jag vill där inne än. Jag har en inre vision om hur det ska se ut men behöver lite till i sovrummet för att det ska bli klart & det är saker som jag spanar efter på loppis sidor & blocket. Nåja, i 2 år har jag nu funderat på hur jag vill ha det i sovrummet då det kan nog dröja ett tag till.

Nä, tror att jag idag bara ska skura badrummet & sedan sätta mig att brodera ett tag, det brukar få mina tankar att skingras lite. Mina tankar förresten... De finns hos en person som finns i mitt hjärta fast vi är långt från varandra, Ken M... Längtar så enormt tills vi får träffas, jag har verkligen träffat min soulmate. Det är ofattbart hur lika vi är även om vi har "egna" intressen.


Nä, nu ska jag ta & göra lite nytta. Avslutar med några av mina favoriter med den Turk Kurdiske Ibrahim Tatlises som jag tycker är medryckande. Vet dessvärre inte hur det är med honom nu då han för några år sedan blev skjuten i huvudet men hade i alla fall tur som överlevde. En stor sångare i Turkiet men även i arabländerna.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards