Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 23 april 2014

Av Malin - 23 april 2014 11:49

Tjo flöjt, då var det onsdag igen eller "lilla lördag" som det hette när man var yngre för att ha en anledning att gå på disco & ta sig några groggar.

23 dagar kvar till våran lilla "minisemester", nästan så jag börjar få resfeber då jag inte vart på resande fot på länge... Eller länge... Ja, faktiskt... December 2012. Då var vi på 2 kryssningar, först till Helsingfors & när vi kom tillbaka checkade vi in på Sabaton kryssningen. 2012 var vi också till Turkiet 2 veckor i maj & sedan till Paris i september.

Man är van att resa 1-2 gånger per år så när det blir ett sådant här uppehåll känner man sig som en "nybörjare" igen.


Idag vaknade jag vid 6.30, trött som få men kl 8 var jag tvungen att pallra mig upp då jag kom ihåg att jag bokat in ett möte med min arbetsförmedlare klockan 10. Skönt att ha bokat tid med tanke på hur många som trängs i trappuppgången innan de öppnar kl 10... Fåraherden kommer sedan & öppnar dörren & alla traskar in i fållan. Vi är många som inte gillar det nya systemet, jag bokar i alla fall tid men de flesta får bara veta att om 3 veckor måste du komma in på återbesök & då är det kösystem som gäller. Vet att jag iblandt stått där & väntat i 2 timmar & det är ju helt vansinnigt att man ska behandla folk så. Sedan ska man stå i kundmottagningen & prata så att alla som väntar på sin tur hör allt som sägs, inte för att jag har några hemligheter men det kan ju faktiskt vara känsligt för många.

Ja, vi är arbetslösa men det är nog knappast någon som väljer att dra benen bakom sig utan alla skulle vilja jobba. Jag bad inte företaget jag jobbade på att flytta kontoret till Stockholm, jag fullkomligt älskade det jobbet, älskar ju att sälja & resa så att sälja kryssningar var idealiskt för mig. Visst föredrar jag personlig service face to face men det var ändå roligt. Något liknande jobb här på orten kan jag bara glömma men jag får väl ta & flytta någon gång i framtiden helt enkelt.


I sommar blir det nog till att skaffa körkort, började ju övningsköra när jag var 18 men hade inte riktigt intresse för det & åkte hellre utomlands så lämpen gick ut. Sedan ides jag inte fortsätta & tyckte att jag klarade mig bra utan körkort men nu är det alltså dags igen. Ansökan för tillstånd är inskickad tillsammans med resultatet av syntesten.

Så akta er alla, snart kommer jag ut på vägarna ha ha ha....


Nä, nu ska jag knasa in i sovrummet & fixa lite, TV:n har gett upp så den ska till soptippen idag. Blir det ju ett bord mindre där den har stått så aningen lättare när man ska dammsuga & vaska.

Får önska er som orkat läsa mina snabba vändningar av ämnen en fortsatt fin "lill lördag".


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards