Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Malin - 1 maj 2014 06:46

1:a maj börjar i alla fall soligt & när jag steg upp just före 6 var det -1,7. Den lilla snön som kom i veckan har redan smält bort & när man tar promenader ser man att det börjat knoppa i träden. Det är en fin årstid & skulle vara ännu bättre om astmamedicinen skulle hjälpa så att jag kunde ta lite längre promenader men men... Att inte få nog med luft gör att det blir korta promenader, visst kan man säkert få någon tillfällig hjälp men har jag klarat mig alla år hittills så lär jag nog klara mig även i år.

1:a maj är ju även arbetarrörelsens dag, jag har dock aldrig demonstrerat men idag funderar jag på om jag skulle fixa till ett plakat med texten "FAST JOBB ÅT MALIN"... Men man kan lika gärna skriva "Jag tror på blah blah blah", lika mycket värt typ. De som sitter & bestämmer i vårt land jobbar enligt mig enbart för sig själv, för att se till att de själv har en tryggad tid efter de slutat jobba. That's it, mer politik kommer ni inte att få från mig gäsp....


15 dagar kvar till vår minisemester. Började igår gräva fram lite gardiner jag köpt när jag var i Adana/Turkiet & forskar nu lite om var i Alanya man kan hitta en bra gardinaffär där man får uppsytt efter egna mått. Jag gillar att i sovrummet ha dessa gardiner som är skira & täcker hela fönstret. Samtidigt som de släpper in ljus så är det ingen som ser mig utifrån förutom om det nu är kolsvart ute & jag har taklampan på. De har otroligt mycket fina tyger & syr upp gardiner för en struntsumma så passa på att ta mått innan ni åker ner på semester & fixa nya gardiner där nere.

Sovrummet börjar se ut som ett sovrum nu men det finns kvar lite att göra med väggarna innan jag är nöjd. Dels vill jag ha två lampetter för levande ljus, en vit hylla, lite dioder & mer kuddar på sängen innan jag är helt nöjd. Nå, får se, kanske att jag blir färdig innan hösten kommer.


Nu en sak jag funderat på en bra tid men inte skrivit om men som kom tillbaka i veckan när jag läste Amelia där en kvinna skrev att hennes man sitter & ser på unga tjejer få Facebook. Han gick igenom deras profiler noggrannt & kikade igenom alla deras album. Har Facebook blivit ett ställe där man försöker stilla sina lustar genom att se på tjejer som kunde vara deras barn. 

Och det med att lägga in bilder i sin logg, där har jag märkt att de flesta män lägger in bilder på lättklädda unga tjejer med texter som "I'm horny", "sexy" osv. Tror att det handlar om "tomma tunnor skallrar mest" för de här karlarna skulle inte ha en enda chans hos dessa småbrudar om de inte har en jäkligt fet plånbok. Inte ser jag att mina kvinnliga vänner lägger in lika mycket bilder på män men vi stimulerar väl vår fantasi på ett helt annat plan än vad männen som vill skryta gör. Vilka riktiga karlakarlar de är, eller hur?


Jag har fått för mig att alla män vill ha långa, blonda, smala damer med reservdelar i silikon, hård make up & duckface men det stämmer inte. Min härliga man sa igår att han inte vill ha någon bimbo utan en äkta dam. Ja då har han i alla fall hittat rätt för jag är äkta & säger vad jag tycker & har dessutom en egen åsikt.

En vän tog upp ämnet äldre män & unga kvinnor i förhållanden & undrade vår syn på det så här kommer min. Visst kan det finnas äkta kärlek men seriöst, i hur många % av alla sådana förhållanden är det äkta kärlek? Oftast har mannen en jäkligt fet plånbok & söker en dam han kan visa upp som en stolt tupp & damen vill bara ha någon som kan ta hand om henne ekonomiskt. Jag ser det hela lite som laglig prostitution. Går även att vända på det hela till äldre kvinnor & yngre män & är precis lika vanligt.

När man tex är nere i Turkiet stöter man ofta på äldre damer med väldigt mycket yngre turkiska män vid sin sida. Damen bjuder på mat, köper kläder & tar hand om honom men seriöst. Det enda han vill ha är en biljett & uppehållstillstånd i Europa. Oftast så sitter det en fästmö i någon turkisk ort & väntar att han ska få permanent uppehållstillstånd så att han kan lämna damen & föra henne över så de kan starta sitt liv tillsammans.

Det som är mest tragiskt är att de går runt stolta & verkligen tror att deras unga "hingst" är med dem för kärleks skull & inte förstår att folk skrattar bakom deras rygg & tycker det hela är patetiskt.

Visst kan det finnas åldersskillnad i förhållanden men när det är typ 60-70 år mot en partner som är mellan 20-30 år... Jag skulle kunna skriva hur mycket som hellst om detta ämne men det får sluta här   


15 dagar kvar till semestern & lite över 1 månad kvar till min älskling kommer hit... Snacka om att jag längtar efter honom, har så mycket att se fram emot nu känns det som. Han är killen hela dagen & just det, han är ju 8 år  yngre än mig... Men skäms Malin... Han kan dock försörja sig själv liksom jag gör ha ha ha

Det är så j-a härligt att ha hittat någon där man är så lika på många plan & delar många åsikter & tankar med.

Jag är fullkomligt förälskad i "min" Ken M   


Nä, nu ska denna dam ta tag i livet & göra lite nytta. Önsker er alla en fortsatt fin vecka.


Tjillevippen


 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards