Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Malin - 14 maj 2014 16:37

Tjena tjena mittbena, så började alltid Bert Ljung sin dagbok... Inte för att det har något med detta att göra, onsdag idag & två dagar kvar till avresa.


Att markera revir ja & nu talar jag inte om hundar utan om människor som ska "pinka in reviret" runt sin partner. Hur jäkla osäker är man om man lägger in meddelande efter meddelande i den andra personens logg på fejjan för att visa alla hans andra vänner att han är min.

När man lägger in ett kort meddelande "jag älskar dig" för att efter 1 timme lägga in "jag släpper dig aldrig" känns liiiite desperat & som att man måste pinka in reviret. Undrar om jag inte skulle dra mig undan en sådan person, börja undra om det stod rätt till i huvudet eller att personen i fråga är väldigt svartsjuk & kontrollerande.

Jag har hittills inte lagt in något i Ken M´s logg & har inte det för avseende heller, vi pratar så pass mycket så jag kan säga allt jag vill till honom personligen för det är ju faktiskt oss två det handlar om & inte alla andra runt omkring oss. Känns lite som tonårsbeteénde när man har det behovet att "pinka in reviret" som jag kallar det.


Ja ja... Har jag fått ventilera det som rusat runt i 110 i mitt huvud senaste timmarna ha ha ha.... Onsdag ja, varit på arbetsförmedlingen i morse men inte kom jag ut med något jobb denna gången heller he he he... Just nu verkar det bara som att det söks lärare överallt, inget jag har utbildat mig som så forget it. Tänker dock tillbaka när jag bodde i södra delarna av vårat land & en dam kom in på vår restaurang. Vi pratade & när hon hörde att jag var arbetslös frågade hon om jag skulle vilja jobba på gymnasieskolan som lärare i spanska.... Ehhhh.... Ja nog för att jag har läst spanska i 4 år längre tillbaka men inte kommer jag i håg mycket... Svarade att jag pratar inte spanska... Nä men det gör inget, sa hon, det gör inte vår nuvarande spanska lärare heller. Hög nivå på undervisningen det ska ha varit där.

Kanske att man ska bli mer positiv & söka en massa jobb fast man inte har kompetens för dem.


I morgon måste jag verkligen ta tag i städningen här hemma, tycker att jag liksom bara skjuter det framför mig men nu måste det verkligen bli gjort. Vet inte varför jag fungerar som jag gör... Ju mer jag måste göra något desto mindre vill jag göra det & skjuter det framför mig ha ha ha... Visst går det ihop.

Undrar om jag inte redan nu ska sätta igång, kan ju i alla fall skura badrummet så är det klart så kommer resten att gå som en dans i morgon & jag kan gå på Terry Evans seans med gott samvete medveten om hur städat det är hemma. Det där lät lite som en fantasi för mig ha ha ha.


Nä, nu ska jag sluta svamla för idag, hoppas att ni alla får en fortsatt fin eftermiddag/kväll.


Tjillevippen


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards