Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Malin - 2 juli 2014 10:27

Så var det redan andra juni, förlåt JULI ska det vara & jag har inte skrivit på ett tag då datorn inte gått att använda & blogga via mobilen? Nej tack, liiite för små knappar så jag skulle få snölle av det.

Har väl inte hänt så mycket men några små ljusglomtar i alla fall som att Sonja kommer i morgon på besök, vi träffades på fejjan. Fick kontakt då vi är supporters av samma MC-klubb & med tiden har vi kommit på att vi har så mycket mer gemensamt som tex det mediala. Så ni ska vi öva på varandra, meditera & kanalisera, jag kan även gärna testa ge lite healing då de jag gett tidigare fått det bättre. Kommer att bli några kanondagar med henne i sällskap.

Samtidigt så är det ju Kalixdagarna med en hel del arrangemang, musik & öltält så det kan nog få ett eller två besök av oss två galenpannor.


 

För ca en vecka sedan så skulle jag äntligen hoppa på cykeln för första gången sedan knäet kraschade, kan du det frågade Mari, har du testat på träningscykeln hemma? Nej då, blev svaret, men det här kommer att gå bra, mer skonsammare än att gå för knäet.... Ja skonsammare är det säkert om jag bara skulle ha tagit mig upp på cykeln men direkt jag skulle upp på trampan sade knäet emot & smärtade utav h-ete... Om ni visste hur frustrerande det är när inte den enklaste saken fungerar. Så nu ska det promeneras, min snälla moster gick in med ett bidrag till ett par bra träningsskor då hon vet att min ekonomi är rätt ansträngd just nu så det var välkommet med ett litet bidrag. Så igår fyndade jag mig ett par Nike Air Max, normalpris ca 1900:- men nu var de 800:- billigare. Direkt de kommer är det dags att börja ta långa sköna promenader för att komma igång. Gå klarar jag ju av i alla fall så bara att ta tag i träningen genom att promenera, promenera & promenera.



Promenera kommer jag även behöva göra till min nya sysselsättning... Fick bokat in ett möte med 2 damer på Jobbtorget & igår återkom hon för ett förslag som jag tyckte verkade riktigt intressant. Så den 11 augusti börjar jag en 3 v lång praktik för att se om vi trivs med varandra & jag med jobbet, om så är fallet går jag in på en tjänst 1 september. Ser så otroligt fram emot detta, låter som ett roligt & givande jobb med ungdommar från 19 år & uppåt. Tror att det kommer att passa mig rätt bra faktiskt.



De sista dagarna har man åter kännt att det faktiskt är sommar, soligt & varmt har vi haft & det ska komma tillbaka till helgen om man ska tro väderfolket. De hade ju rätt om dagens väder, än så länge, så  vi får väl se. Lite har jag allt suttit på balkongen & solat men max 2 timmar, räcker för mig & när det börjar bränna på bröstvårtorna är det inte skönt ha ha ha... Menar inte att jag är top less men svart BH utan att kunna bada är inte så skönt när solen gassar, kanske får stoppa upp bh:n med isbitar nästa gång ha ha ha



Vädret 1 juli


Nä nu ska denna damen ta tag i livet igen & få gjort lite grann, ner i tvättstugan & byta i maskinerna & hänga upp på tork, sedan upp i lgh:en & fortsätta städa.

Ha en fortsatt fin dag alla där ute & kom ihpg att njuta av sommaren.


Tjillevippen


Foto taget på strandpromenaden i Kalix  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards