Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Sorg för min älskade + liten roadtrip....

Av Malin - 5 juli 2014 08:26

Fick så otroligt tråkiga nyheter i veckan, min älsklings f.d fru & mor till hans dotter avled till följd av sjukdom. Jag fick aldrig nöjet att träffa henne dessvärre men måste få skriva av mig. Vad Ken M har berättat om henne så var hon en dam med en väldigt fin insida & ett stort hjärta. De var goda vänner efter skiljsmässan & båda gjorde sitt bästa för att deras lilla prinsessa skulle ha det så bra som möjligt.

Det är så otroligt tråkigt när en ung människa med hela livet framför sig lämnar jordelivet & att hennes lilla tös bara 4 år gammal ska växa upp utan sin mor. Hon kommer garanterat att finnas vid hennes sida från andra sidan & hålla ett vakande öga på henne & guida henne genom allt som komma skall. Samtidigt vet jag att Ken M är en pappa med ett hjärta av guld som kommer ge henne det hon behöver & vaka över henne som en hök.

Jag fick inte nöjet att lära känna dig & hoppas av hela mitt hjärta att du funnit frid.



Nu till något helt annat... Gårdagen... Fick i torsdags besök av min syster Sonja som kommit för att hälsa på i några dagar, vi har fått kontakt på facebook då vi båda är supporters åt samma klubb. Så trevligt att äntligen träffas & få umgås & jag kan lova att det blir inte många tysta minuter... Nå, när vi sover är vi i alla fall tysta.

I går så åkte vi på en liten roadtrip med min far, dels för att besöka Luppioberget som äntligen öppnat igen. Dit gjorde man många dagsutflykter med familjen som barn. Från berget har man en fantstiskt utsikt över Torneälven.


Luppiobergets speciella terassliknande formationer har i alla tider förvånat och väckt stor vördnad hos människorna.

Det är lätt att tro att detta granitberg är uppbyggt efter en arkitektritning, men sanning är att istiden välsignade berget med allt en äventyrlig utflykt fordrar. Bergets alla grottor ger sanning till sägnerna, Luppioberget är Tomtens ursprungliga hemvist. Även Bergstroll trivs på berget så ha kameran redo, du kanske har turen att fånga en på bild. Detta tillsammans med magnifik utsikt och ibland även en midnattsolsupplevelse gör berget till ett givet besöksmål för hela familjen. Källa: Harry Grape


     


Efteråt åkte vi till Övertorneo & mammas hemby Karungi för att stanna i Kukkolaforsen. Där har de guidade turer genom den kulturbyn med Fiskemuseum och Bastumuseum. Där kan man får se & höra historien om hur folket arbetade omkring & i forsen för över femhundra år sedan& fortfarande gör & använder samma metoder för t.ex fisket. Där finns en fin camping & en restaurang med stark lokal prägel (dock lite dyrt i min smak)   


       


Vi åkte även över till Seskarö där vi har Sveriges nordligaste bro till en ö. Seskarö är ca 20 kvadratkilometer& har cirka 500 invånare. Jag hade inte varit dit sedan jag var tonåring & då var det Seskaröspelen som lockade, här kommer ett litet smakprov från den teatern.



Efter Seskarö blev det ett stop i pappas hemby Sangis där vi hade lite kul bland alla träfigurer som är formade med motorsåg. Pappa agerar gärna fotomodell med Wilma vid sin sida.


       


När vi sedan var tillbaka i Kalix så blev det ett besök på mammas grav, sedan hem för att laga mat. Blev den turkiska grytan Etli Kuru Fasulye nam nam.... By the way, en väldigt sen middag kl 21.30

Idag blir det lunch hos pappa då min bror med fru kommer & deras vovve... Kommer att bli lattjo lajbans då Wilma löper ha ha ha... Nåja, hon får ligga & sova i pappas sovrum medan killen trånar utanför.

Nu ska jag försöka ta mig in i köket för att röja upp disken men jag kan säga att det tar emot, känner inte alls för det idag men men... Måste ju göras...

Ha en fortsatt riktigt fin helg alla där ute.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards