Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Malin - 21 juli 2014 10:17

Ja jädrar i min lilla lådda vad det varit varmt sista tiden & i veckan ska det bli ännu varmare, just nu så har vi nästan +40, då är det i solen men ändå. Man orkar liksom inte sitta ute & sola så jag förstår fullkomligt de som åker till någon strand men då jag inte har bil så jag kan ta med vovven får det vara. Wilma mår bäst framför ac:n & prommisarna får man anpassa & inte som vissa knata runt kilometervis med en hund när det är som varmast.

Har sett en dam med en golden retriver som varje jäkla dag under de hetaste timmarna mitt på dagen tar en promenad som är över 1 mil, hur jag vet sträckan är för att jag åkt bil & passerat ekipaget flertalet gånger så det är inget taget ur luften. Hela sträckan är asfalterad så jag tycker att hon kanske skulle ta av sig skorna & gå barfota hon med så får hon känna hur skön asfalten är & dessutom skulle hon verkligen behöva ta med VATTEN åt hunden. Vill man nu vara så jäkla duktig så kan man gå själv & lämna hunden hemma men det är klart att somliga har inte mer vett under hårfästet.

Jag ska i alla fall försöka sitta i solen en timme idag, gäller bara att dricka mycket vatten nu så man inte får vätskebrist och med det huvudvärk & illamående. Vill man ha kallt vatten en längre stund så kan man fylla en petflaska & sätta i frysen, håller sig vattnet kallt längre ute när isen tinar allt eftersom. Så gott folk, njut av värmen.


   


Förra helgen kom Mari hem från sin semester så nu sågs vi i lördags kväll i vanlig ordning, satt på balkongen, drack vatten & åt Cheez Starz (nya favoriten) & spelade yatzzzzyyyyy..... Fick så där lite utlandskänsla då det var +28 i skuggan & vi alltid efter duschen brukade dra en yatzy medan vi svalkade av. Vi han ssurra & planera lite inför kommande fredag då vi tänkte ta oss en liten fest, ska vi bara försöka övertyga några av tjejkompisarna om att komma, alltid roligt ju fler man är.

Sedan kan det ju faktiskt hända att min älskling hinner hit till dess så att vi kan fira honom, skulle verkligen vara roligt då han fyller år just på fredag. Håller tummar & tår för att hans bil är klar så att han kan komma, Ken M... Om du läser detta så längtar jag enormt mycket efter dig & hoppas se dig här snart. Älskar dig.



Tillbaka till detta med värmen, jag har ju min mobila ac som man fyller med isklabbar & vatten & den är verkligen bra men... Vad som också är kanon & som många dessvärre inte använder utan hänger på väggen är ju solfjädern. De är så sköna när det är riktigt varmt & speciellt för mig som blir överhettad i just ansiktet & på bröstet. Jag har en gammal som jag köpte på en semester till Mallorca menhar nu hittat en sida som heter www.solfjäder.se där de har kanonfina solfjädrar & till bra priser & fraktfritt. Tänkte ta & beställa mig en ny då den jag har är lite trasig så jag får hålla fast 2 av "fjädrarna". Så mitt tips under varma sommaren eller utlands semestern, ha en solfjäder i väskan, helt perfekt när man är varm i ansiktet.


   

Min "gamla" till vänster & en från www.solfjäder.se till höger


Well well, annars är det rätt lugnt i mitt liv, händer inte så mycket tycker jag... Nu ska jag knasa ut i köket & se hur lammköttet jag kokar till Wilma ser ut & sedan ska jag blacera min stora röv i solstolen... Göra ett försök i alla fall ha ha ha... Ha en fortsatt fin vecka & försök njuta av solen & värmen.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards