Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av Malin - 9 februari 2015 18:49

Ja så kom den, segrade & har snart varit & farit... Måndagen syftar jag på. Kändes lite so so att gå till jobbet då jag vet att bara jag varit i farten en timme så sväler knäet & underbenet upp. Ser ut som en färgpalett om benet & kom på att jag har en salva som jag fick i Turkiet på apoteket efter jag fallit där. Funderade under semestern vad den var bra för & när jag kom hem fick jag svaret... Den tog bort blåmärken, visst kan det vara bra men just nu så struntar jag i blånaderna & den tar knappast bort den skärande känslan jag har i knäet eller känslan av att det rinner något där inne.

Nåja, det lär gå över, bara det att det inte går lika snabbt som jag hade förväntat mig helt enkelt.



Helgen som var låg jag i ryggläge med benet högt. snacka om att man blir smått uttråkad när man inte är sjuk annars men på något konstigt sätt anpassar sig kroppen & jag hade inga problem att sova bort stora delar av dagarna. Hann ju med att se en hel del tv, dock ingen "mello" som jag numera hatar pga alla deltävlingar.

Skulle se 40 Year Old Virgin på lördagkvällen, somnade iväg & när jag vaknade så fanns det inga kanaler då det hade börjat storma något enormt ute. Var ner med Wilma en sväng så hon fick göra av sig & när jag kom upp fick jag faktiskt se slutet av filmen i alla fall.

Hann med mycket funderande i helgen när jag låg, dels kom tankarna upp om jag skulle gå ner i källaren när jag är bättre & söka fram mina block & färger för att börja måla igen. Har inte målat på över 20 år så kanske skulle vara på tiden, samtidigt tror jag att det skulle kunna ge mig det lugn jag just nu behöver då min hjärna arbetar för mycket & ger mig en inre stress.



Oväder ja, nu verkar det i alla fall ha slutat snöa för stunden. Skulle verkligen behöva få skottat min balkong men det får ju vänta till jag är ok, får i alla fall upp dörren till den så jag kan vädra vilket jag tycker är skönt.

Är verkligen less vintern & jag vill inte heller halka igen, längtar till sommar, sol & värme. Att slippa bylsa på sig när man ska ut utan bara "tjippa" på sig sandalerna & gå ut. Planera på balkongen, ta fram baden baden & bara sätta sig & njuta i solen. Hoppas att denna sommar blir lika varm som förra, visst plågades man lite men det kan jag ta. Hellre för varmt än snö & halka. Jag saknar tom åskovädrena när jag satt på balkongen & fasinerades av himlen som lystes upp.


   

Vinterkollage-15 & Sommarkollage-14


By the way... Sa jag att jag saknar sommaren????


 


Nä, nu ska jag fortsätta ligga med benet i luften så att svullnaden går ner lite till i morgon när jag ska jobba & den lär gå upp igen ha ha ha...


Önskar er alla en fortsatt fin måndagkväll & ni... Snart är det fredag igen.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards