Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Malin - 8 mars 2015 14:43

Så var det 8 mars & internationella kvinnodagen, dock ett datum som jag alltid minns av en helt annan anledning eftersom det är dagen när jag gifte mig för 13 år sedan. Det har ju varit & farit, höll i 6 år tills jag insåg att jag inte kunde få barn. Så här efter så är jag tacksam över det för annars hade jag aldrig fått kontakt med Mo....

Så till er alla kvinnor i alla åldrar, ingenting är omöjligt & ni kan göra allt ni drömmer om bara viljan finns. Önskar er alla en fortsatt fin kvinnodag.



Idag har det varit helt underbart väder ute, jag har fått känna av det mest på balkongen eller när Wilma skullat ut eftersom det är tvättdag idag & det fanns även en hel del att plocka här & där så att lgh blev representativ.

Igår däremot så var det snöstorm, slaskigt & inte alls trevligt att vara ute. Passade mig & Wilma bra då hon natten mot igår var dålig i magen & jag fick skura upp efter henne då jag inte vaknat när hon ville ut. Inte direkt den roligaste sysselsättningen kl 2 på natten men men... Sånt är livet ibland. Idag mår hon i alla fall bra igen.


 

Matmässigt så har jag fått en ny favorit när jag gör pommes, TexMex Nacho Chees att värma i micron... Yummy... Inte det nyttigaste men någon gång får man väl unna sig, eller hur? I dag blev det d till lunch så nu blir det bara lite yoghurt med bär & müsli till middag.

Igår hade jag en olidlig hosta & kom på att Raki måste ju lena bra så blev en raki med 2 isbitar och jisses... Det var inte gott men jag kan lova att hostan försvann ha ha ha... Raki är ok till lite småplock som ost, sallad osv men inte bara rent. Nåja, nu vet jag vad som hjälper vid akut hosta.

I kväll är det Wallander & då ska jag unna mig en biskvie. En väninna som bakar helt gudomliga biskvier som jag beställde av men tar bara en ibland, vill inte att de tar slut fort.



Har haft en riktig sketavecka, inte nog med att knäet fortfarande inte är bra & jag får ta tabletter innan jag ska sova eller... Sova är väl att överdriva, 2 timmar/natt är väl inte direkt något att skryta med & i fredags kom allt ikapp mig. Har även en massa tankar i skallen som gör det svårt att sova men nu har jag nog tagit beslutet att jag må tänka på mig själv. Otacksamhet är världens lön & inget som jag vill uppleva konstant så from idag ska jag tänka på mig själv & inte ge så jäkla mycket av mig hela tiden när jag inte får något tillbaka.

Skriver inte mer om hur jag ska gå tillväga här men förändringar är ett måste även om det kanske tar lite tid.

Kommer i alla fall att klippa många band & hålla mig till de som uppskattar mig för den jag är & kommer inte släppa in många nya i mitt liv framöver. Allt för att skydda mig själv från att bli stucken i ryggen, that's it.



Skiter dock i alla "hatare", hittar inget bättre ord... Tycker att om ingen annan kan ge positiv kritik så får jag uppskatta mig själv i stället vilket jag gjorde med att köpa 20 vita rosor åt mig själv igår. De lyser upp fint i köket.



Har i veckan satt igång med att fixa en sänggavel av en gammal dörr, har ingen just nu så jag ser fram emot att få en fin sänggavel som kommer bli pricken över i:et i sovrummet. Jag har ni i månaden bott här i 3 år & har fortfarande inte fått klart i sovrummet men nu är det på G så i slutet av månaden hoppas jag allt är klart. Köpt ett jättefint överkast till sängen & även bokstäver som blir ordet LOVE, de ska stå på hyllan som sla finnas på sänggaveln. Ett romantiskt sovrum är nog det sista de som känner mig förknippar med mig men nu blir det så.


   


Nä, nu ska jag ta tag i disken så att det blir gjort, sedan en skön dusch & fram med symaskinen för att fixa ett par byxor så att jag slipper gå i trosor till jobbet imorgon.

Önskar er alla som orkade läsa om mitt händelselösa tråkiga liv en fortsatt fin söndag & kvinnodag.


Tjillevippen



     


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards