Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 juni 2015

Undrar om någon saknat mig?

Av Malin - 14 juni 2015 14:10

Tvivlar på att någon saknat mig, har ju inte direkt något jätteintressant att skriva & jag är ju en rätt vardaglig människa även om jag har mina ljusa stunder   


Var gång tänker jag att NU ska jag bli bättre på att blogga, NU ska jag skriva var dag... Men av någon konstig anledning tycker jag inte att det händer något var dag som är värt att skriva så det skulle väl mest bli "se föregående inlägg" för mig.


Nu är i alla fall sommaren här & jag ska försöka bli bättre på att blogga, försöka är dock ordet... Ska börja se lite positivt i allt som sker så kanske det finns mer att skriva om.

Sommaren förresten, idag är det väl varmt.... I solen men i skuggan känner man att det inte än är någon värme men jag tror att vi kommer att få sommarvärme först i juli & sedan ha en riktigt fin höst.

Varit ner till kolonilotten med far min & satt blommor & tog denna bild som visar att sommaren i alla fall är på väg.



Ja jag har i alla fall tro om att det kommer en sommar & har beställt lite kortare byxor & 2 par superfina sandaler som jag hoppas kommer bli favoriter. Tog både svarta & vita då jag inte kunde bestämma mig för vilka som var finast.Sommarklockan är också inhandlad så jag inte missar någora möten (jag som har det så stressigt..... Not). Har även inhandlat 2 blommor till balkongen & fler ska det bli plus en matta så idag ska jag ta in & tvätta balkongmöblerna i duschen så att de är redo för sommaren.

Det enda jag fullkomligt hatar med sommaren är spindlarna & myggen... De sista ska det tydligen bli mycket av i år efter sista tidens regnande som det inte verkade finnas något slut på.


     


Nästa månad har jag 2 veckor semester & då kommer vi ha stängt på arbetet, skulle ha kunnat ta ut 1 v till men tar det i pengar. Känns som att 2 v räcker då jag from 1 september är utan jobb igen. Kommunen vår har gått back nästan 4 mille & nu är det anställnings stopp vilket betyder att de inte får förlänga mitt kontrakt även om jag behövs. Nåja, inte första gången jag blir utan jobb så jag försöker ta det med ro & tänka positivt, nu får jag tid att "rehabilitera" mig, sjukgymnasten har även skrivit in mig i en artros grupp på lasarettet & den börjar i september. Jag ligger dock inte på latsidan med att söka jobb utan har gjort det de 2 senaste månaderna & hoppas att det rätta ska dyka upp för mig.

Var in på arbetsförmedlingen för att anmäla mig som sökande då jag vet att jag blir utan jobb... Lite smått irriterad på stolpskottet som mötte mig.... Vi ska ha en rekryteringsdag den 12/7.... Inom vad frågar jag.... Hotell & Restaurang... Ok, är det till Arvids Steakhouse eller?.... Nej till E10 baren i Överkalix.... Ehhhh.... Jag har inget körkort... Ja men det finns lägenheter i Överkalix...

Ursäkta men skit ner dig & flytta själv till framtidslandet Överkalix.... Jag kommer att flytta så småningom, så luuugn ni kommer att bli av med mig, men inte f-n lär det bli till Överkalix av alla ställen. Nej tack.



Semester ja... Då kommer min fina älskling äntligen hit så att vi får ses, som jag längtar efter honom   

Han är det bästa som hänt mig, vi är så lika på många sätt så att jag brukar kalla honom en manlig Malin. Så otroligt glad att jag har träffat honom för han är solstrålen i mitt liv & som får mig att må bra var dag.

Han har verkligen gjort mig till den lyckligaste damen i världen när han frågade mig... Ja vad frågade han?

Det ska ni allt få klura på hi hi hi.... Säger bara så här, man blir inte yngre & man lever bara en gång så kör så det ryker, ta chanser för en dag sitter man annars & funderar vad som kunde ha hänt....

Älskar verkligen min underbart goa norrman   


 

Just jag, jag lade ju tidigare in en bild på sänggaveln jag hade gjort av en gammal spegeldörr... Den är nu på plats i sovrummet som är nytapetserat & fint... Har beställt kuddar till & även 2 mattor i ull, här kan ni se några bilder hur det blivit & på kuddarna jag väntar....


       

Till vänster ser ni sänggaveln på plats, kuddfodralen & mattan har jag beställd 2 av varje av,

tror i alla fall att det kommer att bli jättefint.


Påp jobbet har vi hjälpt till med att flytta om när det flyttats avdelningar & se vad jag fick med mig hem då de hade så många.... En sådan fin Efalock frisörvagn    Den kommer verkigen bli min favorit i badrummet, så otroligt praktisk förvaring plus hållare för hårfönen.... I LOVE IT!!!!


 


Nä nu ska jag ta tag i livet, diska & städa min klädkammare som agerar förråd & jag tror nog att det finns allt utom ormar där nu... Kanske även ta en dans med dammsugaren & även dammsuga av soffan då älskade Wilma släpper bra med päls just nu...

Ha en fortsatt fin dag & vi ses när vi ses, ska inte lova något nu som jag inte kan hålla ha ha ha


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards