Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 november 2015

Av Malin - 3 november 2015 08:37

Jag har verkligen inte haft någon inspiration att blogga på lääääänge så nu ska jag verkligen inte lova att jag ska bli bättre. Man vet aldrig hur man känner efter man lovat men samtidigt skulle det ju vara toppen som arbetslös att lägga det som rutin att blogga en viss tid. Även om man inte har mycket att skriva så ör det ju i alla fall ett levnadstecken.


Just nu så har jag börjat bli trött på att gå hemma då jag är utan jobb sedan 1 september, känner mig rastlös & märker att jag inte fåt mycket gjort utan liksom går & väntar på att något ska hända. Sökt något jobb men med tanke på hur många sökande det är till varje jobb så har jag inte höga förhoppningar men söker man inte så kan man inte heller få något så bara att ligga i.


Vad gäller hälsan så har jag än en gång fått vara in akut, trodde att det var samma som i somras när lungsäcken var förtjockad men denna gången hade jag hostat upp en gammal revbensskada. Rackans vad det kan göra ont må ni tro.

Kanske bra jag kom in då mitt blodtryck var helt uppåt väggarna så nu har jag fått medicin för att få ordning på det, måste väl snart boka tid så att de får följa upp det. Inte konstigt att jag haft mycket ont i huvudet.


 

Lite tur har jag väl haft om jag tänker efter, har varit med på små utlottningar på Facebook, har hela tiden trott att det inte fungerar & att man mest använder tävlingar med delning för att göra gratis reklam för sitt företag.

Men det fungerar faktiskt :) Och en sak jag vann var en pimpad rådjursskalle, denna tjej är verkligen duktig & utformar dem enligt kunders önskemål, så kika in ADHDesign på Facebook https://www.facebook.com/DesignbyAE/?fref=ts Här är de saker som jag vunnit:


       


Armbandet vann jag på en sida som en tjej som heter Pernilla har, superfina väskor/smycken i bra kvalité. Hos henne har jag passat på att beställa lite klockor & armband. När man är arbetslös får man ju inte mycket pengar men hon är schysst, när hon hittar det man söker tar hon in det & håller smycket tills man kan "lösa ut" det   

Här finns en bild där ni kan se vad jag beställt från henne.


 

Svag för rosé som ni kan se

 

Nu när hösten & mörkret är här, finns det något mysigare än att tända en massa värmeljus i alla lyktor som man har. Hittade en bricka som hör till ett te set som jag köpte i Turkiet, den har jag aldrig använt så den hade blivit missfärgad. Tog lite koncentrerad citron på en svamp & vips vad fin den blev, nu ska jag bara köpa små ljuslyktor i olika färger nästa gång vi intar Ikea så blir det nog fint. Så ni som har tebrickor liggandes, använd dem.

 

 

I lördags kom Mari över för en liten yatzy kväll, då jag varit så trött har vi inte setts lika ofta som tidigare så det var riktigt roligt att hon kom. Vi brukar ju på semestern i Turkiet äta Börek så fixade det till hon kom & till det drack vi lite Raki innan det blev snacks & yatzy. Blev en trevlig kväll med gott i magen & trevligt sällskap.

 

   

 

Ja just, det var ju Halloween helgen som var, klä ut mig behöver jag inte göra för jag ser nog ut som ett åkerspöke året runt... Var dock till mammas grav & tände ljus, det är vid alla högtider som man saknar henne som mest även om hon är saknad året om. Jag saknar att kunna ringa henne, bara att höra hennes röst... Skamligt att säga att jag nästan glömt hur hon lät. Jag är så otroligt tacksam att min moster finns att prata med när jag behöver prata av mig, har ju bara män kvar i familjen & jag står inte mina bröder nära & vissa saker kan man inte ta upp med en man, de skulle inte förstå.

Jag tar nu vara på tiden med min far som blir 84 nästa gång han fyller år, vi åker & handlar, besöker graven & är ibland ut i skogen med Wilma. Tänk så dumt att man som tonåring skämdes om man syntes med sina föräldrar, numera uppskattar man tiden med dem för vem vet hur länge man får ha kvar dem.

Ta var på tiden med era föräldrar, prioritera inte bort dem & är de äldre så kom ihåg att ett litet besök av dig betyder så mycket för dem.

 

Mammas grav är nu klar för höst/vintern

 

Sitter just & ser på TV4 morgon om mode... Tänk att färgmässigt så kommer nu vinrött & det man som ung kallad koboltblått tillbaka, Snyggt & stilrent ju. Men dessa klänningar som ser ut som de mamma hade på 70:talet är jag väl inte direkt tänd på ha ha ha... Jag använder ju mycket svart så vinrött är ju snyggt till.

Kommer så väl ihåg mina koboltblåa westernboots med fransar i mocka som jag hade till en lång svart kjol, till det en svart stickad tröja & koboltblåa torgvantar.... Synd att man inte har några foton på dessa snygga kläder. 

 

När det gäller mode så är jag väldigt sämpad & tråkig just nu, handlar väl mycket om att jag är så otroligt missnöjd med min kropp & vill gömma mig. Svart svart svart som jag i stället piffar till med smycken är det som gäller.
Saknar mig själv som jag var innan min mamma gick bort, jag var mer aktiv & utåtriktad men efter hon gick bort hamnade jag i någon slags bubbla där jag stängde in mig. Hemmet var min trygghet & jag hatade att gå ut på affärer till exempel. Sedan har min artros & mitt ena knä satt stopp, jag vill få till det så att jag kan börja ta mina långpromenader så att min kropp får den motion den så väl behöver.

Började på artros skolan men fick sluta då mitt vänstra knä inte klarade av träningen, har ju förra året gått med knäskålen ur led utan att söka läkare så den har helat fel, kan tillägga att jag inte visste att den var ur led utan trodde bara att det var artrosen.

 

Ja ja, nu ska jag sluta klaga & hoppa från ämne till ämne, beundrar er som verkligen orkar läsa, kan själv inte tro att jag är så intressant att läsa om.

Kanske inte skriver i morgon eller ens i övermorgon men jag finns här & bloggar när jag finner inspiration.

 

Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards