Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 8 november 2015

När samtalet kommer

Av Malin - 8 november 2015 17:34

I morse vaknade jag kl 7, sovit hela natten utan att vara upp vilket är väldigt ovanligt sedan min mor gick bort, har i regel varit upp flera gånger om natten om jag ens somnat.

Direkt jag steg upp började jag baka, en farsdags tårta åt min far då jag visste att han skulle få främmande. Roligare med hembakt än att köpa på affären.


Klocka 11.21 ringde telefonen, jag brukar aldrig svara på dolda eller okända nummer, varför vet jag inte men det har blivit så. Denna morgon var ett undantag, såg på telefonen som ringde & kände att jag måste svara på det numret.

På andra sidan var min barndomväns make som kom med så otroligt tråkigt besked, nämligen att Anna i fredags morse somnat in. Då orkade inte hennes kropp mer efter år av olika sjukdommar. Det började när hon var ca 13 år med att tunntarmen & tjocktarmen växte ihop, efter det avlöpte sjukdomarna en efter en & hela 12 gånger fick hon operera tarmarna.

För någon vecka sedan träffade jag hennes mamma som sa att hon nu låg på lasarettet med syrgas då lungorna höll på att kolapsa, de skulle försöka rengöra men inget var säkert. Och här står vi nu...


Jag tänker tillbaka på allt vi gjort & hur roligt vi hade som barn, i stallet & på ishallen. Och ofta efter skolan så år vi tillsammans kanelbullar & kall Oboy choklad, det var liksom dagens höjdpunkt efter skolan.

När vi jagade grisar som rymt, jobbade på cirkus där vi dels skulle mocka åt elefanten vilket inte var en rolig uppgift för 2 taniga tonårstjejer.

På ishallen höll vi till ofta, det började med skridskoskola -73, efter det konståkningsskola & slutligen blev vi själv ledare för barnen. När vi kom upp i tonåren fick ishallen en annan lockelse, nämligen hockeykillar från både när & fjärran. Våra första killar spelade i Kiruna IF, Ronny & Jörgen. Kommer så ihåg där man bakom läktaren "frågade chans" åt sin kompis. Ja så enkelt var det i den åldern.


När vi sedan blivit äldre har vi bosatt oss på olika orter så vi har inte setts lika ofta men vi har haft kvar vår vänskap. Nu är hon borta, tårarna har runnit med jämna mellanrum i dag & jag har tänt ett ljus för henne.


Tankarna går till hennes make, barn, syskon & mamma.


     

Väljer att visa bilder från när vi var unga då det var då vi hade mest upptåg.

Vila I Frid Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards