Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Malin - 11 januari 2016 21:45

Inte för att det spelar någon roll i mitt fall då jag är utan jobb men oavsett jobb eller inte så ser man fram emot fredagen. Sitter nu & har sett Cancer Galan, tårarna har runnit av alla rörande historier. Jag hoppas verkligen att forskningen går framåt så att fler kan överleva denna hemskt vidriga sjukdom. Har man stått bredvid någon som man vet bara har en utväg & ser hur de lider, all smärta så förstår man. Min mamma gick bort i cancer, det började i tarmen & när vi äntligen fått tjatat henne till en speciallist så var det för sent & det hade spridit sig i magen.

Nu väntar vi ju även på min älsklings provsvar som jag hoppas av hela mitt hjärta visar något annat än leukemi.

Nu håller jag verkligen tummarna för att det blir ett positivt besked men man bereder sig på det värsta.



Mer tragiskt... David Bowie som gick bort i morse, det känns så overkligt då han för bara 3 dagar sedan fyllde år & även släppte sitt nya album Black Star. Först Lemmy & nu han, vem står näst på tur för det känns som att det inte var den sista av de stora giganterna... Må de båda stora stjärnorna fortsätta rocka på andra sidan.


   


Nu till något mer roligt men ändå lite tråkigt, Miranda gifte sig i sista avsnittet... Such fun!!!! Ja, det var roligt att hon fick sin Gary men jag vill ju att det ska vara fler säsonger av den serien som jag bara älskar, någon mer???

Hon har ju bara så skön inställning & många gåner känner man igen sig i henne.



Här blir det åter tvära kast som ni som kikat in hos mig säkert känner igen sedan tidigare, gäller att hänga med i svängarna när jag skriver ha ha ha ha....

Ligger fortfarande sjuk. känner mig dock lite bättre även om hostan blivit värre idag & jag tror att febern är tillbaka. Tog sista antibiotikan i går & idag kom provsvaret, ingen lunginflamation men man ser tydligen att jag har en mindre infektion som legat i länge. Hoppas nu verkligen att jag blir bättre då jag får främmande onsdag till torsdag, en härlig dam från Uppsala som jag lärt känna på Facebook. Så roligt med nya vänner.

Hon var ju en av dem som jag skickade på hotellvistelsen med julbord & icebar... Och idag när posten kom så var det ett litet paket från de underbara tjejerna med.... Så glad jag blev att de tänkt på lilla mig.



Nä nu ska jag gå ner med Wilma för kvällskissen, börjar åter bli kallare ute & i veckan ska det bli från minus 21-23 & i kombination med snålblåsten som nu dragit in över oss kommer det ju bli svinkallt. Tur att man har det varmt & skönt inne.


Ha en fortsatt din kväll.


Tjillevippen 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards