Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Att knyta nya vänskapsband

Av Malin - 19 januari 2016 23:58

Det kan man göra på många olika sätt men jag måste säga att på Facebook har jag träffat en massa nya vänner plus mannen i mitt liv... För snart 2 år sedan var Sonja hit på besök, kände att vi klickade när vi chattade & när hon hälsade på mig i 1 v den sommaren gick tiden alltför fort.

I förra veckan kom Irene från Uppsala på besök & stannade över natten, hon hälsade på sin son som studerar i Piteå & därför passade vi på att ses. Så otroligt trevligt & även nu gick tiden alltför fort men vi kommer att träffas snart igen, det är jag säker på.

Då jag legat sjuk så hade jag inte orkat städa bort julen så hon fick fira tjugonda knut med fullt julpynt hos mig ha ha ha... Men mat orkade jag fixa, till middag första dagen gjorde jag en renskavsgratäng som blev lika god som alltid. Andra dagen till lunch innan hon skulle åka så gjorde jag en pasta jag inte gjort på över 2 år och.... OJ VAD GOD DEN BLEV.... Måste nog göra den i veckan igen.... Man kokar pasta, nu tog jag penne i stället för tagiatelle, blandar ner spenat i en liten burk creme fraiche, steker bacon i köttbuljong & river/pressar 2 skivor votlök över. Blanda sedan samman allt & njut, man kan givetvis riva ost över men det gör jag aldrig. Så jäkla enkelt & gott.


   


Fick en jättefin ängel av Irene när hon kom, den pryser nu mitt vardagsrumsbord så att jag ser den var dag, hon sa att jag är hennes ängel men själv ser jag mig mer som bängel då jag alltid ställer till det för mig själv.


 


En sak som jag andra dagen fick lära mig är att min Wilma inte vill dela mig med någon annan, första kvällen blev hon riktigt svartsjuk när jag kramade Irene då hon frös & andra dagen.... Ja då när vi satt & åt lunch så gick hon & krafsade ihop Irenes sängkläder & upproriskt kissade på dem... Vad ska man säga... Nog för att jag visste att jag har en hund som vet vad hon vill men detta var väl till att ta i. Hon har ju inte kissat inne sedan hon var 4 månader & är nu snart 6,5 år. Nåja, hon är som sin matte, markerar när hon inte gillar något.



Nä, nu ser jag att tiden runnit iväg ännu en kväll, jag måste försöka få in mina rutiner när det gäller sömnen men det är lättare sagt än gjort när de varit helt uppåt väggarna i över 2 år nu.


Natti natti alla där ute


Tjillevippen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards