Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Att stänga in sig i sin lilla bubbla

Av Malin - 21 januari 2016 22:33

Jag vet inte varför jag har de tankarna just nu, om det bara är kylan som dragit över oss eller om jag seriöst behöver miljöombyte... Kan vara det sista, jag som är van att resa åtminstone en gång per år har inte varit någonstans på snart 2 år & det gör mig vansinnig. Känner mig liksom inmålad i ett hörn & då jag inte har jobb att jag börjar stänga mig inne mer & mer för att jag mår så jävla dåligt. Känns inte hälsosamt & jag vet inte hur jag ska komma ur denna trall. Några tips? Har dessutom ena fickan tom & andra trasig så det får inte bli några större utsvävningar. Försöker motivera mig själv men det är jäkligt svårt måste jag säga & jag hittar hinder hela tiden.


Skulle bra gärna sälja allt, skaffa pass åt Wilma & bara dra från hela jävla skiten, söker jobb som inte finns eller som jag inte har kompetens för kanske jag ska säga. Sätta mig vid skolbänken kan jag bara glömma för den koncentrationen har jag rakt inte, skulle vara vara slöseri med tid. Jag gillar att läsa men bara sådant som verkligen intresserar mig, annars flyr tankarna & jag vet knappt vad jag läst efteråt.


Eftersom jag har en del arbetsskador så kan jag inte jobba som affärsbiträde mer, min kropp skulle inte palla att stå 8 timmar om dagen längre utan jag behöver ett varierande jobb.

Suttit & gått igenom företagen på orten för att se om det är något av dem som jag kan tänka mig att få en praktik på för att känna mig för, samtidigt så får jag ju visa vem jag är & vad jag går för. Svårt annars att få in en fot.

Så man kan väl säga att det är tur i oturen att jag har mina arbetsskador för utan dem skulle jag inte få hjälp ut på praktik utan skulle få vänta tills stämpeldagarna bara rann ut.


Fan va negativ jag nu var, det är bara en sådan dag som jag tror att alla har någon gång. En dag när det känns som att allt går emot en & att det inte alls finns några lösningar.


Well well... Kanske att man ska börja leva som att var dag var den sista...


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards