Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Malin - 7 februari 2016 22:32

Varför springer helgerna iväg så fort, även om jag inte har jobb just nu så är ändå helgerna väldigt speciella, det sitter liksom i ryggraden. Har i alla fall gjort lite grann, småplockat & lagat till en 5 liters gryta med körrfärssås så att jag har portioner i frysen, väldigt praktiskt om man inte vet vad man ska äta & mer ekonomiskt än att laga varje dag. Gjorde även Adana Kebab på ca 1 kg köttfärs, blev god men oj vad spicy, satte nog lite för mycket cayennepeppar... Men då är det gott att äta den inlindag i salladsblad. Annars så har jag den i bröd med en rödlökssallad som jag fullkomligt älskar.



Känns faktiskt lite smått tråkigt om helgerna, är ju liksom van att Mari kommer förbi på lördagskvällen för lite gott, yatzy & skvaller... Nu får hon allt komma hem från Thailand ha ha ha.... Skulle själv gärna åkt utomlands men med ena fickan tom & andra trasig så är det bara att drömma om det. Har ett drömresmål... Bora Bora i Franska Polynesien, såg ett program därifrån för något år sedan & det ser ut helt underbart. Lugnt & skönt för slappa dagar med den man älskar eller en god vän. Se på bilderna & njut, är det någon av er som varit dit så berätta gärna.



Ja just ja... Sist jag skrev skulle jag ju till lasarettet för att checka mitt blodtryck, blir till att åka in på onsdag igen då det låg på 180/95 trots medicin. Jag måste få ner det, så nu ska jag ta bort kläderna som hänger på min motionscykel & minska matportionerna till hälften. Det måste gå att få ordning på.

Samtidigt hörde hon hur jag lät från astman, så det var bara att sätta sig & inhalera medicin. Ska ringa min läkare i morgon gällande medicineringen då hon skickade ett brev att vi skulle prova med en annan än Bricanylen då förbättringen var obefintlig då jag gjorde lungtest.

Fan, jag känner mig som att jag är 90+ ha ha ha. Tog ett foto när jag inhalerade av mitt sällskap, han var väl rätt tanig, har dålig hållning & har helt tappat huvudet.



Så nu ska jag se om det finns något att se på tv men det verkar väldigt knapert, tillhör ju som sagt de som vägrar boxer & alla annan skit man ska betala för innan man får fler kanaler så jag håller tillgodo med mina 6.

Önskar att de skulle börja visa Helt Hysteriskt igen, de är ju galet roliga så här bjuder jag på ett smakprov & önskar Er alla en fortsatt fin söndagkväll & en bra start på kommande vecka.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards