Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 26 februari 2016

Av Malin - 26 februari 2016 10:50

Fick igår ett brev från Sunderby Sjukhus om en remiss för utredning av snarkningar & sömnapné... Hmmmm.... Besvär som inte jag har över huvudtaget. Läkaren frågade sist om jag snarkar, nej svarade jag & om jag råkas göra det så vaknar jag av det.... Anding, där sa jag att jag kommit på mig själv att ibland när jag gör saker så håller jag andan men det är ju inte när jag sover & beror på att jag spänner mig, vet faktiskt inte varför men det är väl någon dålig ovana helt enkelt. Hur hon sedan fått det till att jag ska göra en utredning förstår jag inte alls & har därför idag ringt till Sunderbyn & bett dem ta bort mig från kön.



Sist jag var till läkaren förra veckan så fick jag en ny astmamedicin & den har gjort underverk, jag har så mycket lättare med andningen & hostar ingenting alls numera. Så återbesöket nästa vecka är för att följa upp efter den nya medicinen så jag förstår inte varför man börjar skicka remisser utan att se hur den nya medicinen verkat. Finns nog de som behöver den tiden bättre än mig faktiskt. Men den nya medicinen har underlättat så mycket för mig att det känns som att jag är i heaven, i alla fall när det gäller andningen   



Förövrigt är det inget nytt under stjärnorna, jag har var dag försökt vara ut en sväng på förmiddagen fast detta gör att knäet & benet där jag har en fraktur värker som f.. efteråt... Men samtidigt tror jag inte att det är bra att bara vara stilla heller utan att det ät bättre att röra sig lite. Tänkte idag ta en liten dammsugning, kryckan i ena handen & dammsugaren i andra ha ha ha.... En bra dam reder sig själv heter det väl så har även bokat tvättstugan till i morgon för rena kläder måste man ändå ha.


Solen skiner idag & det är -13 ute, en riktigt fin dag & har inte känts så kallt när jag hade öppen balkongdörren i natt. Ser så fram emot dessa fina vårdagar som vi snart har, härligt med promenader då så nu får jag se till att bli hel så att jag kan njuta av det.


Hoppas nu att ni alla får en riktigt fin fredag & helg också.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards