Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Malin - 2 mars 2016 14:42

Ja det känner jag mig nu när jag kom på att skriva lite för jag fick sitta & fundera vad det var för veckodag, kom på att det är onsdag då det i går var Badhotellet på tv. Nä nu har jag varit hemma för länge när jag börjar koppla ihop veckodagar med tv-program. Nå, det kanske är på väg att lösa sig med sysselsättning. Inget jobb på en gång men då jag har haft så mycket problem med knäna sista åren så kan jag ju inte stå i butik 8 timmar längre så jag ska ut & arbetspröva. På måndag ska jag & träffa en av arbetsgivarna där jag kan tänka mig att prova på & har jag sedan tur kommer vi överens om praktik. Kan leda till jobb vilket jag verkligen hoppas på.



Knäna ja, de är ett kapitel för sig eller åtminstone det vänstra som nog har fått en värre smäll än vi trodde i början efter Wilma sprang in i det. Pratade med läkaren igår & frakturen kan ta 6-8 v innan den helar men hon tror också att inre ledbandet kan ha blivit skadat. Ska därför till sjukgymnasten på fredag så ska han som är bättre på knän få ge det en ordentlig genomgång, hoppas på det bästa. Vilket knä som hellst skulle nog braka samman efter alla smällar detta fått ta ha ha ha...



Men vad det tog stopp i huvudet plötsligt... Satt & chattade med älsklingen samtidigt, han är nog lyckligast idag då han fick köra sin astbil då den skulle besiktas... Det är ju det han gillar, att ligga på vägarna så dessa månader när han varit sjukskriven har gjort stackarn så uttråkad. Han är ju fortfarande inte helt frisk så den lilla turen idag gjorde honom trött så nu skulle han sova lite. Hoppas nu att proverna än en gång är förbättrade & att allt går åt rätt håll, sedan hoppas jag verkligen av hela mitt hjärta att han ska bli helt frisk från leukemin.


Well, det var väl i det sora hela allt från mitt tråkiga liv för denna dagen ha ha ha... Ska ta en tur till mammas grav med min far så funderar på om jag skulle slå på stort & skutta in på någon affär & köpa lite glass.... Mmmm lutar nog mot det, till middag min gulasch soppa & lite glass när jag myser ner i soffan framför Sveriges Mästerkock i kväll... Låter som en rätt bra plan tror jag.

Ha en riktigt fin eftermiddag & kväll alla som orkade läsa från början till slut även om det inte var så intressant.


Tjillevippen 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards