Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Malin - 9 mars 2016 06:46

Keskiviikko betyder onsdag på finska & får mig att minnas tiden på Tallink Silja, på säljmötet var onsdag avslutade alltid Maria med att påminna oss om att det var just keskiviikko. Så jag saknar det jobbet, jag älskar ju att sälja & att skapa ett behov för kunden plus att pressa mig själv till bra resultat. Samtidigt så ville jag alltid ha nöjda kunder uppstod det något problem tog jag tag i det direkt en kund ringde in & försökte lösa allt på bästa sätt för att det inte skulle gå till reklamation. En nöjd kund kommer alltid tillbaka & tar med sig fler medan en missnöjd drar med sig en jäkla massa från företaget. Men en del är fräcka att de bara sitter & tänker på sin egen lön & inte vill ge tid åt sådant på telefon för då tar det ju försäljningstid för dem.

Kommer så väl ihåg när jag & min f.d make skulle boka 2 v i Egypten & ringde ett av Sveriges största charterbolag. Vi hade bestämt oss för för datum eftersom veckan efter gick priset upp 2000 sek. Säljaren svarade att dessvärre var de veckor vi valt fullbokade men veckan efter var det ledigt, den veckan priset gick upp. Nå, jag kunde ju inte ifrågasätta utan bokade & ringde sedan min kompis som jobbar på hotellavdelningen på detta bolag... Va? Säger hon, det finns ju massor ledigt den veckan & bokade om oss gratis. Säljare har satt i system att göra på detta viset bara för att deras provision ska bli högre, otroligt fult & oärligt tycker jag. Det roligaste är att efter min väninna bokat om ringer jag åter upp bokningen & får prata med en annan säljare som gav mig precis samma svar, dessvärre är det fullt då men veckan efter har vi platser.

Så tillhör ni dem som gärna ringer & bokar ha bokningssidan framme där ni ser att det finns ledigt den tiden ni vill åka altiernativt boka & ring sedan upp för att dubbelchecka det ni vill veta eller ha tillagt alternativt ändrat så fixar säljarna det. Bara ett tips för att slippa bli lurad av giriga resesäljare.

 

Detta kan också vara en bra idé  

 

Från det ena till det andra så var det ju igår Internationella Kvinnodagen, 8 mars, och det är en datum jag aldrig glömmer eftersom det datumet för 14 år sedan gifte jag mig med min f.d man.

Vi skilde oss sedan våren -07 & så här i efterhand är jag glad över det för annars hade jag haft band till honom om vi fått barn. Det var just därför som jag valde att lämna honom, för att låta honom få barn & bli lycklig med någon annan. Under våran tid tillsammans så var jag många gånger säker på att han fulade sig på sidan om men var gång jag tog upp det, om jag sett något, så vände han & vred på det hela tills allt var mitt fel & jag var misstänksam i onödan. Efter att ha fått flera meddelanden från hans nuvarande, förlåt uttrycket, knullkompis som han har på sidan om sin nuvarande fru så är jag sååååå glad att vi aldrig fick barn. Jag hade ju tydligen rätt i mina misstankar & på den tiden var det jag som satt hemma & blev bedragen. Usch & fy för människor som är otrogna.

Samtidigt så är jag tacksam över att det gick som det gjorde, för hade jag aldrig skilt mig hade jag aldrig träffat Morten som nu är allt för mig. En man med ett stort hjärta.

Har du blivit bedragen, skäms inte som jag gjordet för det säger mer om den som bedragit dig än vad det säger om dig. Bara man i alla fall tar sig ur det & inte tror att det kommer att bli bättre, man skavärdera sig själv högre än att tillåta sig att bli dåligt behandlad.

 

En kram till var & en av er kvinnor  

 

Ja just ja, jag har ju än en gång vunnit en tävling, denna gången till Sveriges största bakmässa som går av stapeln i Uppsala kommande helg. Då jag själv inte kan närvara så har jag bestämt mig för att ge de 2 biljetterna åt min underbara vän Irene som jag lärt känna på Facebook & som var & hälsade på mig för någon månad sedan.

Amarula som hade tävlingen gick med på att jag överlät dem åt henne & jag är säker på att hon & hennes väninna kommer att få en otroligt rolig söndag på denna mässa som svämmar över av montrar, föreläsare & inspiration.

 

Ha det riktigt trevligt Irene  

 

I måndags skulle jag egentligen ha varit på besök för eventuell arbetsträning men hon vi skulle möta var sjuk, förhoppningsvis så blir det av kommande vecka. Då jag numer har sådana problem med mna knän så har jag insett att jag aldrig mer kommer komma stå i butik 8 timmar längre utan måste se mig om efter andra typer av jobb även om försäljning är det som ligger mig varmast om hjärtat. 

Börjar onekligen vara trött på att gå hemma, var dag är den andra lik & jag märker att jag mer & mer drar mig undan & det skrämmer mig otroligt. Jag har liksom kommit in i en ond cirkel & skadorna jag har haft de 3 sista åren har stoppat mig en del. Nu vill jag komma igång, jag vill hitta mig själv & jag vill hitta glädjen av att leva igen. Jag känner inte alls igen mig, pratade med en f.d kollega igår som sa så här... 10 eller 15 kg mer på dig tänker inte jag på för du har en utstrålning som lverväger allt annat. Så otroligt snälla ord som fick mig att må lite bättre i alla fall.

Bara jag kan slänga kryckorna för denna gång så ska jag göra ett nytt försök med min träningscykel då det är skonsammare för mitt skadade knä men även ta fler prommisar med Wilma. Som jag saknar dem.

 

Jag har i alla fall något roligt att se fram & det är kommande tisdag... Först på dagen ska jag & göra min första Taffybehandling av två, också en vinst i en tävling.... Ser så fram emot att få fina ögonbryn då mina är tunna.

Sedan på kvällen ska jag & min väninna Ann-Louise på storseans med Pehr Trollsveden, det ser jag väldigt mycket fram emot eftersom jag tidigare bara varit på Terry Evans storseanser 3 gånger.  Blir säkert en spännande kväll med mina nya ögonbryn ha ha ha...

 

   

 

Nä nu ska jag ta & piffa till mig i kråkboet så Wilma får komma ut, hoppas att ni alla får en riktigt fin keskiviikko

 

Tjillevippen

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards